Шампион је познат, време је за егзибицију

Када су обе титуле већ освојене а до краја сезоне има још да се вози, интересовање за Формулу 1 разумљиво опада. Када је једна од две преостале трке Велика награда Бразила на омиљеном аутодрому Жозе Карлос Паће - или код нас одавно одомаћеном Интерлагосу - могу да се сетим једне или три ствари због којих и данас вреди бацити поглед на телевизор.

Сви знамо да идеална стаза Формуле 1 не постоји. Односно постоји, негде у слојевима наше маште, заједно са оним острвом са пар палми и великим жутим сунцем које урања у океан или голом/кошем у последњој секунди утакмице којим решавамо локални дерби. ОК, за неке од нас, можда чак и на неком пожутелом папиру из детињства када смо у недостатку интернета мождане вијуге забављали нечим стварно креативним. Али када се вратимо у реалност и те измаштане идеје упоредимо са асфалтним тракама на којима се мале шарене формуле врте у круг, бразилска лепотица у годинама има и те како право да се кандидује макар за позицију прве пратиље у том немогућем избору.

Сви знамо и зашто.

Кратак круг значи две ствари - разлика по кругу између аутомобила се са десетинки смањи на стотинке, па и најмања грешка има велики утицај на стартне позиције а када трка једном почне, претицање заосталих возача постане занимација врло брзо после гашења црвених светала. За тркање, и једно и друго има позитиван ефекат.

Висинска разлика омогућава онај стрми успон на фантастичну циљну равнину-кривину где бетоном оивичена стаза улази у кањон препун гласних, практично фудбалских навијача што не само да ставља на тест снагу најбољих мотора које је тркачки свет икада произвео - а који су већ додатно оптерећени релативно високом надморском висином - и пружа сјајну прилику за претицање на кочењу за улазак у наредни круг, већ и производи атмосферу коју чак ни Силверстон или Монца не могу да достигну.

Затим су ту временски услови, са кишом која увек прети - а чешће него игде другде ту претњу и реализује - и температурним амплитудама асфалта које ефикасно бришу сво предзнање које су тимови стекли на слободним тренинзима.

Коначно, ако изузмемо аутодроме који су много дуже у календару, нигде другде историја тако снажно не притиска сваки метар асфалта као овде, на брежуљцима Сао Паула, где смо гледали како се титуле освајају и губе у само неколико кривина. Отићи ћу и корак даље па рећи да свако ко себе иоле сматра љубитељом Формуле 1 мора имати бар једно невероватно сећање са овог митског места. Сигурно се слажете са том оценом?

Уз све написано, сасвим је логично да Формула 1 планира да већ за пар година Велику награду Бразила пресели на стазу која још није ни почела да се гради негде у Рио де Жанеиру, јер мало ко је тако ефикасан у постизању аутоголова као спорт који волимо.

Но, то је прича којој ћемо се вратити неки други пут, овде уметнута само да нас подсети да уживање у благодетима Интерлагоса није гарантовано у годинама пред нама па пре него што и ову стазу додамо низу никад непрежаљених локација као што су Кјалами, Дижон или Воткинс Глен хајде макар да у колективно сећање утиснемо још неки магични момент са ове чудесне стазе.

А данашња трка, која не одлучује скоро ни о чему - осим ако вас баш не занима ко ће завршити као трећепласирани возач или шестопласирани односно осмопласирани тим у актуелном шампионату - баш због тога може да нам пружи све оно због чега волимо Формулу 1. На прве три стартне позиције имамо три различита тима: Верстапен је увек гладан победа, Себ покушава да поврати изгубљени примат у црвеној гаражи а светски шампион је изјавио да ће сада, када је титула обезбеђена, моћи да буде још агресивнији на стази. Биће сигурно забавно гледати и Леклера како се пробија са ниске стартне позиције због казне услед промене мотора, или шта може Албон против Ботаса, док нас као и обично очекује и ватромет међусобног претицања екипа из средине табеле.

Када се подвуче црта, пред нама је егзибициона трка какву смо ретко имали прилике да гледамо, у којој најбољи возачи можда не могу нешто значајно да добију, али и те како могу да изгубе. За разлику од ужасног Абу Дабија који нас чека за две недеље, ово је трка која не сме да се пропусти.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. новембар 2024.
13° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње