Хагибис – овогодишњи шеф на Сузуки
Необичност Формуле 1 се, између осталог, састоји и у томе што понекад коначни исход буде производ одређених ствари, догађаја или елемената који баш немају много везе са тиме ко је најбржи. Ако изузмемо бројне техничке новотарије, поготово лукаво тражење рупе у прописима, главни кривац су обично били временски услови. Та прича је много шира од тога ко је (био) добар возач на мокрој стази – и још пре ко од асова није – па је неретко и само одређена температура асфалта стварала и рушила шампионе. Међутим, оно што се дешава у Јапану у моменту док пишем ове редове представља непознаницу са којом се Формула 1 до сада није срела.
Ако сте којим случајем пропустили ту информацију, супер тајфун Хагибис управо тутњи преко Јапана, услед чега су све активности планиране за суботу на Сузуки - трећи слободни тренинг и квалификације - отказане. Уколико буде прилике, квалификације ће се возити у недељу ујутру по јапанском, односно три сата после поноћи по нашем времену, а ако ни до тада ситуација не буде повољна возачи ће на трку изаћи у поретку у којем су завршили други слободни тренинг у петак (први ред за Ботаса и Хамилтона, у другом Макс и Леклер, иза њих Фетел и Албон).
И све то не би било толико необично - недељне квалификације смо имали и 2004 и 2010. у Јапану, односно 2013. у Мелбурну и 2015. у Остину - да се овога пута не суочавамо са олујом толиких размера где право питање није да ли ће временски услови да се поправе до недеље већ да ли ће стаза и сви пратећи објекти кроз Хагибис проћи довољно неоштећени да се трка може одржати. Јер, у питању је олуја какву модерни Јапан одавно није видео, пречника целих 1400 километара, која ће донети ветрове брзине 240 километара на час и таласе веће од 13 метара. Најгоре од свега, ни један компјутерски модел не може са потпуном сигурношћу да предвиди где ће тачно Хагибис ударити обалу, па у складу са тим ни какав ће бити утицај на Сузуку која се налази на мору, неких тридесетак километара југозападно од Нагоје.
У таквој ситуацији је поприлично беспредметно писати о трци која се можда неће ни одржати, а и ако је буде, исход из перспективе данашњег дана делује потпуно непредвидљиво. Мерцедес? Јесу у петак деловали недодирљиво али то је помало необично ако имамо на уму да Сребрне стреле већ пет трка не знају за „пол позицију". Ферари? Да у Русији није било још једног спектакуларног распада система на линији тркачки инжењери - возачи Скудерија би вероватно и даље била непоражена од како смо се вратили са летње паузе. Напокон без казне на старту, немојмо отписати ни Верстапена који има посебан мотив на стази чији је власник Хонда.
Све горе написано може лагано да падне у воду коју ће са собом донети Хагибис - беспотребна информација гласи да то на Тагалог језику значи брзина, а у исто време је и назив једног од најстаријих филипинских стрип јунака (?!) - јер би кишне квалификације могле озбиљно да промешају стартни поредак док би кишна трка за неког од фаворита могла и прерано да се заврши. А опет, могли би да добијемо и репризу 2004. и 2010. где је победник јутарњих квалификација био и победник поподневне трке.
Уз реалну наду да ће најгори исход бити избегнут - ипак је то Јапан - и да ћемо добити и квалификације и трку, неизвесности нема само око једне ствари: биће то врашки добра епизода у другој сезони Нетфликсовог документарца о Формули 1.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар