Лажни јубилеј и друге приче
У свету Формуле 1 ништа није онако како на први поглед изгледа и то је једна од великих компаративних предности у односу на нека друга такмичења. На почетку овог викенда главне теме су се вртеле око великих врућина, значајне предности за Ферари и Мерцедесове прославе 125-годишњице у ауто тркама. Реалност је, ипак, мало другачија.
Кренимо обрнутим редоследом.
За почетак, вратимо се у 22. јул 1894. године када је Мали журнал из Париза организовао пробну трку за новотарију ондашњег времена, аутомобил. Мерцедес се овог викенда хвали како је више од половине такмичара наступило у машинама са Даимлеровим моторима а како је посебну пажњу задобио Бенц који је покретао бензински агрегат од 3,5 литра.
У стварности, „трка" до Руана, од скоро 130 километара је имала мало другачија правила од оних на које смо данас навикли. Први је на циљ стигао – просечном брзином од нешто више од 18 километара на час – Гроф Албер де Дион, у квадрициклу који је покретала парна машина?! Мали журнал је, међутим, у најави овог огледа јасно назначио да ће победника прогласити панел судија који ће приликом доношења одлуке водити рачуна о три критеријума – лакоћи управљања, практичности и трошковима – а не о брзини.
Грофов парни трактор је осим возача захтевао и присуство ложача па је уз изражен презир племића који је на циљ стигао први за победника проглашен Жорж Леметр у Пежоу са бензинским мотором. Оно што је интересантно је да је увређени гроф одмах себи задао за циљ да Француска организује праву трку што се и догодило у јуну наредне године. Старт је поново био у Паризу али трка је била много озбиљнија будући да је требало стићи до Бордоа и назад, неких 1200 километара. Победник је – поново на жалост прпошног де Диона чија парњача је накратко била у вођству – овога пута имао Даимлеров мотор али га сви памте као француски аутомобил, Панхард-Левасор.
У ствари не баш победник, пошто је та награда отишла трећепласираном Пежоу из разлога што је Панхард имао само два седећа места, али у историји остаје записано да је на првој трци у историји целих пет сати пре конкурената на циљ стигао аутомобил са Даимлеровим мотором. Ако ме питате због чега онда Мерцедес ове а не следеће године слави 125-годишњицу, бојим се да не бих имао прави одговор за вас, ако изузмемо страх да догодине можда у календару неће бити Велике награде Немачке.
Следећи је на реду Ферари.
О којем постаје све теже нешто смислено написати па ми на памет пада само једна реч. Брука. По ко зна који пут ове године – што се фино наставља на сопственим грешкама изгубљени шампионат прошле а могуће чак и претпрошле године – Скудерија је наставила да распродаје углед са не једним већ чак два механичка квара током квалификација. Посебно је ужасно што су у питању различити узроци – док је Фетела већ у првом делу издао турбо, Леклеру је борбу за прву стартну позицију онемогућио квар на доводу горива.
Чак и да је у питању аматерска екипа било би то превише, а посебно ако знамо да је викенд на оваквој стази, уз високу температуру ваздуха и асфалта био као нацртан за Ферари. Већ сам писао да овогодишња доминација Сребрних стрела није утемељена на доминантном аутомобилу колико на поклонима које добијају од конкурената па ако Мерцедес већ бира да слави трку/трке које је добио Пежо, можда би могли да размисле да овогодишње титуле на пригодан начин посвете Ферарију.
Коначно временски услови који су обећавали да зачине данашњу трку овог јутра делују мало другачије. По прогнози, велика врућина од петка, када је забележена највиша овосезонска температура асфалта, је већ на квалификацијама требало да уступи место пљусковима а слично време се очекивало и у недељу поподне.
Кише јуче није било па претпостављам да је Ферари у свом бесрамно великом буџету предвидео и нека средства за додоле како би је макар данас видели. Ако падавине ипак изостану, остаје нам нада да би Макс са разгоропађеном Хондом и меким гумама могао да узнемири Хамилтона, бар на сличан начин као што је то радио Леклеру на претходне две трке.
А ако ипак падне киша? Биће то трка коју никако не смете пропустити.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар