Стаза коју смо заволели
Од момента када је прешла у ноћни термин, трка за Велику награду Бахреина живи потпуно нови живот: непредвидљиви исходи, необично велики број претицања и узбудљиво тркање - често и међу тимским колегама - лансирали су не нарочито интригантни аутодром помало неочекивано међу најузбудљивије трке у сезони. Добро, и мрак који је замаскирао дозлабога досадни пејзаж и срамотни недостатак гледалаца, односно рефлектори који аутомобиле чине још лепшим него иначе су додатно појачали тај позитивни утисак, али све то не би било довољно без добре акције на стази.
Ако је судити по резултатима са квалификација, овај позитивни тренд ће се наставити и у 2018. години.
Када се сетимо доминације којом су Сребрне стреле пре две суботе у Аустралији поплашиле конкуренцију, победа за Фетела у Мелбурну и два црвена аутомобила у првом реду Бахреина су, благо речено, неочекивани исход на почетку шампионата. Јер, ако ме питате да ли је Мерцедес и даље доминантан аутомобил у каравану рекао бих: без дилеме. Да ли је Луис Хамилтон и даље најбржи возач данашњице? Апсолутно. То што почетни резултати говоре другачије можемо већ тумачити из неколико различитих углова.
Сплет околности делује као солидан први одговор. Време изласка сигурносног возила на Алберт парку је погодовало Фетелу тако да ни Хамилтон ни Мерцедес нису могли ништа да учине. У Бахреину је светски првак пре квалификација морао да промени мењач, а и без тога, познато је да машине из Бреклија не љубе високе температуре па ни Ботас није био претња за Скудерију.
Други би вероватно био да се „први мачићи у воду бацају" (слажем се, грозна изрека и још гори обичај). Ни у 2017. Мерцедес није тријумфовао ни у Аустралији ни у Бахреину, па је Хамилтон ипак постао четвороструки шампион. Уз чак две трке више ове године, какав год био данашњи исход, имаће још мање значаја него прошле сезоне. А тек ћемо видети какав ће тај исход бити.
Мени се ипак највише допада трећа опција. Да, Мерцедес можда још увек има најбољи производ, али разлика се довољно смањила да ће овога пута баш све имати утицај на резултат. Квалитетна шасија, инспирисан возач, добар избор гума, грешка приликом сервиса, временски услови, излазак сигурносног возила - сви параметри ће ове године бити значајнији него икад пре у ери хибридних мотора.
Дозволите да вам понудим аргументе за овакав став. За почетак, погледајмо перформансе осталих екипа које погони агрегат са знаком трокраке звезде. Док је ранијих година мотор успешно надокнађивао све мане шасије, данас се Вилијамс мучи да не буде спорији од Заубера, док Форс Индије заостају у односу на аутомобиле које покреће Рено, а у Бахреину чак и Хонда. Затим је ту Ботасова агонија у Аустралији, где током трке није успевао да исправи грешку са квалификација - ценим да ће због природе стазе Хамилтону бити лакше на Сахиру - што показује колико су чак и ривали из средине табеле постали конкурентни. Слично је искусио и Верстапен који у Мелбурну није успевао да пронађе решење за разочаравајући Мекларен, а да није дошло до невероватне дупле грешке током сервиса, на другом месту у генералном пласману би се данас шепурио Хас?! У Бахреину ће из трећег реда кренути Гасли, Грожан и Алонсо су у првом делу квалификација постигли у хиљадити део секунде исто време, док је у Аустралији Леклер добио Строла а Алонсо путем само њему знане магије завршио као пети. Мерцедес дакле није недодирљив, возач и те како прави разлику, тип стазе може да има пресудан значај, стотинке одлучују а грешке ће бити скупље него пре. За коначни аргумент - утицај временских услова - ћу безобразно посегнути у будућност, пророчанством да ће Мерцедес већ у Кини, на претпостављеним нижим температурама, изгледати много боље него у пустињској краљевини, а то је још једна и те како пожељна варијабла у свету ауто трка.
У складу са написаним, пар Ферарија у првом реду није гаранција да ће у Маранело данас отићи два трофеја, поготово уколико Аривабене поново буде морао да тражи креативан начин да успори Леденог. Ботас би морао да искористи Хамилтонову невољу како би бар унутар тима подигао ниво очекивања који је тренутно врло скроман. Рикардо је своје најбоље вожње пружао после стартова ван прве три позиције а аутомобил ће му данас помоћи да нас подсети за шта је способан. Хамилтону ће са девете позиције бити потребна не само врхунска вожња већ и зрнце среће да се пробије до подијума. Магнусен и Хилкенберг, ако већ не и Окон би могли да му значајно успоре напредак док ће Гасли ипак морати да се задовољи са неколико позиција лошијим резултатом од почетног петог места. За бодове ће, осим споменутих, конкурисати и Саинц, Перез, Верстапен, Грожан и оба Мекларена, а када у микс додамо и понеко чукање, можда поново излазак сигурносног возила или неки необични кикс приликом сервиса, добијамо све потребне састојке за још једно узбудљиво поглавље новопронађене арапске бајке. Или бар пријатан епилог свечаног породичног ручка. Срећан Ускрс!
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар