Последња недеља у мају

Много је времена прошло од времена када су рониоци - који и даље дежурају у луци – последњи пут вадили возача (Аскари, Хокинс) из воде, шанса да видите светског шампиона (Фил Хил) у рано јутро како форму одржава дугим пливањем дуж обале више не постоји, дани када су асови (Мос, рецимо) током трке машући поздрављали даме у публици су бесповратно иза нас. И добро је што је тако. Још боље: све друго је остало исто.

Уске улице изнад азурног мора се нису мењале, напротив, изазов је постао само већи како су тркачки аутомобили постајали шири. Љиљани, бугенвилије и палме окупане сунцем и даље доприносе нестварној експлозији боја пролећа на Медитерану. Ферарији, Ламборгинији и Бентлији пркосно паркирани на скверу између хотела de Paris и зелених купола славног казина су можда представљени новијим моделима, али већ и за њих би тркање на слоју асфалта који дрско глуми стазу кривудајући између Bel Epoque палата и модерних солитера била немогућа мисија. Полукружна лука је још увек накрцана прескупим јахтама које трубама поздрављају победнике. Гроздови очараних посматрача су спремни да викенд проведу висећи са чувене Стене, док се на терасама са погледом, палубама и баштама кафеа точи скупи шампањац као да сутра не постоји. Шанса да се тих дана очешате раменом са неким славним и познатим је неизрачунљиво пута већа него у свим Холивудима, Лас Вегасима, Паризима и Лондонима света.

Најважније од свега, као ретко где, у Монте Карлу је возач и даље (скоро) једнако битан као и аутомобил. Стирлинг Мос је то овако представио: „Лако је возити са гасом до даске у кривини окруженој уредно подшишаним травњацима, успех је то радити када је са једне стране камени зид а са друге провалија". Марк Вебер је био још експлицитнији: „Та стаза је закон зато што обично нема много разлике између мале и велике грешке".

Ове године, са бржим и ширим аутомобилима, задатак је постао значајно тежи.

Мерцедес има и додатни проблем. Док је дужина аутомобила испред предње и иза задње осовине прилично стриктно дефинисана, међуосовински распон није. Па је тако W08 целих 16,6 центиметара дужи од Ферарија, док је Ред Бул краћи за додатна скоро 4 центиметра. То би сребрнима могло да донесе лепу предност на стазама као што је Сузука, али јасно вам је зашто ће представљати проблем у тесним улицама Кнежевине.

Луис је у Шпанији имао викенд из снова: смањио је заостатак за Фетелом, повећао предност над Ботасом а до победе је стигао претицањем директног конкурента на стази, па му на месту где Мерцедес тријумфује од 2013. године самопоуздања неће недостајати.

Шампионски тим је додуше у четвртак захваљујући погрешном подешавању аутомобила озбиљно забринуо навијаче који се још увек сећају чудног Сингапура 2015. али такви страхови би лако могли да се одагнају добрим резултатом на суботњем слободном тренингу. Ботас ипак Монте Карло не памти по добром, јер у каријери овде још није освојио ни бод, што је само једна од статистика које би лако овог викенда могле да оду у историју.

Чему се нада пре свега Ферари, који пости још од како је Култард пре 16 година заказао на старту и тако омогућио један од оних чувених Шумахер први, Барикело други резултата који су Скудерију тих година чинили колико омиљеним толико и омраженим тимом. Црвени имају аутомобил за победу ове године, а за викенд ће имати и лепу помоћ љубичастих, ултра меких гума које SF70H чине још бољим. Себ је зато у најужем кругу фаворита за најбрже време на квалификацијама, што се не може рећи за Кимија који има победу у Монаку, али одавно већ ту не вози у складу са реномеом светског шампиона.

За изненађење би требало да се побрине Ред Бул, чији агрегат можда није на нивоу два водећа тима у шампионату, али то у Кнежевини никад није било пресудно. Са додатно унапређеном шасијом на којој дебитује фамозно Т-крило, и следствено побољшаним приањањем Рикардо би у суботу могао иза себе да остави бар један Ферари, ако већ не и неки Мерцедес. Верстапен је до сада у Монте Карлу својим грешкама оба пута завршавао у зиду па ће бити интересантно пратити какав ће то утицај оставити на младог аса.
Због изузетно мале разлике у перформансама између тимова у средини табеле, али и мање предности него обично коју ће водеће екипе имати на најкраћој стази у календару, суботње квалификације би могле да донесу доста чудне резултате.

Окретни Торо Росо је био посебно импресиван на слободним тренинзима, али на место у првих десет ће претендовати практично сви осим Заубера који осим спорог аутомобила овде има и озбиљан проблем са постизањем оптималне температуре гума. Чак и Мекларен, једини тим без бодова у шампионату (како то тужно звучи?), који је у очајничком покушају да задржи Алонса жртвовао најбољу прилику за бодове у овом делу сезоне. За корпоративни имиџ бренда који има 15 победа у Кнежевини евентуални тријумф на Индију свакако вреди више од потенцијално седмог места у Монте Карлу, али иако ће сваки прави љубитељ Формуле 1 у недељу увече свесрдно навијати за Шпанца, последња недеља у мају је увек била резервисана за једну другу трку. Празнину ће покушати да попуни Џенс који је помало неочекивано добио прилику да се по 306. пут трка у Формули 1, чиме ће на вечној листи сустићи великог Шумија. Oмиљени Британац је свему приступио толико опуштено да се чини да ће успех бити ако они рониоци са почетка текста остану без посла јер је према сопственом признању у симулатору успео два пута да заврши у луци, док је једном чак и преврнуо аутомобил?!

Не постоји место где најбрже време у суботу вреди више, мада на последње две трке због проблема у боксу до победе нису долазили возачи који су кретали са прве стартне позиције. Кише неће бити али Бернд Мејландер овде није имао слободан дан још од 2011. године, тако да би и тактика могла да пресуди ко ће се у недељу попети на нови подијум који од ове године краси чувену стазу. То сигурно неће бити Верлајн, Ериксон и Строл, али зато сви остали имају право да се надају.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 28. јул 2024.
22° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару