Хамилтонов сценарио?

Можда су до краја сезоне остале још две трке, и могуће је да ћемо за коначну одлуку о шампиону морати да чекамо још 14 дана, али с' обзиром на структуру и локацију (читај: климу) стазе у Емиратима која не носи много неизвесности, једно је јасно: титула се кује овог поподнева у Бразилу.

У спорту није могуће замислити бољи сценарио од доношења одлуке о светском прваку у последњем нападу у кошарци, током надокнаде времена (продужецима, пеналима чак?) у фудбалу, нокаутом у последњој рунди бокс меча, петерцима у ватерполу или следствено - у последњој трци сезоне Формуле 1. Међутим, пословична ускогрудост владајућег естаблишмента који новац ставља испред свега другог довела је до погрешног избора локације за велико финале, јер стаза у Абу Дабију у ТВ преносу изгледа нестварно лепо али из такмичарског угла представља вероватно најмањи изазов у целој сезони. Фокус је због тога пребачен на претпоследњу трку, ни приближно визуелно привлачан, далеко мање комфоран али најважније - спектакуларно узбудљив аутодром на брежуљцима највећег града Јужне Америке.

Постоје нека места у календару Формуле 1 о којима би се и без трке која потенцијално одлучује о светском прваку могле написати странице узбудљивог текста, и стаза Карлос Паће са лакоћом проналази пут до те листе. Парче асфалта бременито успоменама на неке од најузбудљивијих тренутака престижне класе ауто спорта ће још једном бити поприште тркачког надметања које би лако могло да уђе у историју, ко год да из њега изађе као победник. А ако којим случајем останемо ускраћени за историју, за забаву сигурно нећемо, јер чак и без кише, која је судећи према метеоролозима данас неизбежна, у Сао Паулу се обично тркамо у ритму самбе - са лакоћом, безбрижношћу и уз мноштво бочног кретања.

Разлика између клупских колега је после Мексика спуштена на 19 бодова, али је из угла Ника Розберга математика и даље веома проста: једна победа у последње две трке, или једно друго и једно треће место гарантују му титулу шта год да Хамилтон уради; сваки лошији резултат од тога и шампионат неће зависити само од његовог учинка. Пошто је за Британца ситуација управо обрнута - и уз обе победе до краја сезоне зависиће од резултата других - популарна школа мишљења каже да је, парадоксално, актуелни шампион у психолошкој предности: док Нико, који је никад није ни освојио, у последње две трке може само да изгуби титулу, Луис, који ју је практично већ изгубио, може само да је (поново) освоји.

Хајде да онда мало рашчланимо ту ситуацију и видимо да ли је заиста тако.

Логично би било за претпоставити да ће троструки шампион лакше ноћу спавати од Ника, који је по први пут у каријери у ситуацији да је фаворит за титулу, али није ли управо Хамилтон, као вероватно најбржи возач своје генерације, своју репутацију озбиљно доводио у питање попуштањем под притиском, колико 2007. године када је на последњој трци изгубио титулу, бар једнако толико и сезону касније, без обзира што ју је тада освојио? Да све буде занимљивије, баш у Бразилу.

Затим, ако је Британцу неопходан бар један „необичан" исход трке - јер се последњих сезона „обичним" исходом рачуна свака дупла победа Сребрних стрела - на свету је мало места која су у стању да такав исход изрежирају боље од Интерлагоса. Али авај, иако је са Шумијем сувласник рекорда по броју различитих стаза на којима је побеђивао (23), аутодром у Сао Паулу није међу њима.

Коначно, киша, једини елемент који доброг возача може направити и сјајним и очајним, је одувек била Хамилтонов савезник, али је за доминантни аутомобил који Луис вози у ствари издајник: пилоти Ред Була су већ показали (Рикардо у Остину прошле сезоне а Макс у Силверстону ове) колико су опасни у таквим условима, а чак би и Маргарита* могла да изгледа значајно боље него по сувом времену. Тачно је да ће и Розберг у случају кише бити на нишану, вероватно и више него Луис, али Немац има једну велику предност: чак и у случају да у Бразилу остане без бодова а Хамилтон при томе победи, и даље ће све бити у његовим рукама јер му тријумф у Емиратима и даље доноси титулу, шта год да Хамилтон уради.

Када се подвуче црта, рекао бих да су овог поподнева својим картама задовољни и један и други. Луис, зато што креће са прве стартне позиције на стази која уме да изненади, и уз кишу која му је увек дизала рејтинг; Нико, зато што му резултат у Бразилу није пресудан, и што кишом индукована конкурентност других тимова за њега и не мора да буде тако лоша вест.

Најзадовољнији смо ипак ми, навијачи жељни доброг тркања, којима следи посластица каква је ретко на менију: директан обрачун за титулу на кишној стази на којој би за победу могла да се боре бар петорица возача**.

Спремите се зато, у 17 часова, за потенцијално епски обрачун између језера у граду Светог Павла.

* Име којим је Себ ове године крстио свој Ферари

** Леденом, потписниковом омиљеном, киша никад није била савезник

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 28. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару