Најмлађи шампион у историји српског аутомобилизма се плаши кише

Никола Миљковић је најмлађи српски и европски шампион у вожњи брдским стазама. Прву титулу је освојио, а још није имао довољно година да добије возачку дозволу. Једини је возач у историји српског аутомобилизма који је са 20 година забележио осам победа у шампионату Европе. Колико му је наклоњена публика у региону и како изгледа побеђивати на највећим тркама Старог континента са већ излизаним гумама?

За Николу Миљковића не постоји брдо које не може да савлада. Под његовим точковима пала су сва у Европи. А има тек 21 годину. Пре неколико дана из Шпаније је донео пехар – титулу шампиона Европе, и то најмлађег. Без подршке тима, каже, не би успео.

Колико секунди те некад дели од првог места?

"Ове године сам у Португалији изгубио победу за 0,02 секунде, тако да – сваки делић стазе је битан да се одвоза како треба", рекао је Миљковић.

Победио је на стазама Француске, Аустрије, Чешке. Свака је подједнако важна, али једну у региону издваја.

"Хрватска, пошто је то обележна трка за титулу шампиона Европе. Стаза је и поред кише била препуна публике и на крају је публика направила бакљаду", открио је он.

Публика му је наклоњена, али неретко се бори против кише. Тада је сваки километар успех, а проблем је недостатак новца.

"Тада углавном стрепимо, јер не знамо да ли ћемо успети да издржимо са једним паром гума који је вожен већ 2-3 трке, па ја дам још више од себе и преко својих могућности, тако да је пар пута било и излетања из тог разлога."

Да ли пресуди таленат или искуство?

"Па, жеља – жеља и рад, и искуство ако се има, није могуће да се изгура, посебно у оваквим ситуацијама када нема довољно новца".

Жеља му не недостаје. Чим је изашао из колица за бебе, сео је у тркачки ауто.

"Колико се сећам, први пут сам упалио ауто са 3 године."

Ти си постао први пут шампион и пре него што си имао возачку дозволу. Како?

"Први пут сам победио у Босни и Херцеговини са 15 година, тада наравно нисам имао возачку дозволу. Те године постао сам најмлађи шампион у историји српског аутомобилизма, ујединио титуле на брдском и кружном шампионату."

Да уђе у трку за највиши светски трон, дели га европски шампионат у кружним тркама. Планира га већ у следећој сезони. Ако буде имао буџет, шансе су велике да под српском заставом најмлађи европски првак освоји свет.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 28. јул 2024.
29° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару