Напад на Мерцедес

Првог октобра 2006. године велики Михаел Шумахер је на Интернационалном аутодрому у Шангају победом сустигао Алонса на челу табеле, само две трке пре краја сезоне у којој се (први пут) опраштао од Формуле 1. У променљивим временским условима, Немац је по ко зна који пут оправдао своју титулу „Кишног човека" и оживео наду да би крајем године у легенду могао да оде уз рекордну, 8. круну светског шампиона. Мало ко је могао да претпостави да му је победа у Кини - 91. у фантастичној каријери - уједно и последња.

Десет година касније, Шангај би могао поново да буде значајно место за Скудерију. Екипа из Маранела већ неко време полако сустиже Мерцедес, и мада није још увек спремна да се у чистој борби супротстави Сребрним стрелама, и те како је способна да искористи сваку и најмању прилику која им се пружи. Једна таква им се указала баш овог викенда.

Казна померањем пет места уназад на старту коју ће Хамилтон одрадити у Шангају резултат је промене мењача услед контакта са Ботасом у првој кривини претходне трке, што готово сигурно значи да ћемо у првом реду трке у недељу видети (бар) један гримизни аутомобил. Како од ове сезоне - превасходно због лимитирања онога што тркачки инжењери могу да саветују своје возаче у вези са процедуром стартовања аутомобила - гледамо врло неизвесне стартове, црвени аутомобил у првом реду би лако могао да постане водећи аутомобил у првој кривини, после чега би сваки исход био могућ.

Ипак, и поред обећавајућег почетка викенда - Кими и Себ су били најбржи на другом слободном тренингу у петак - између највишег степеника на подијуму и Ферарија је и даље приличан број потенцијалних препрека.

На првом месту, поузданост овогодишњег модела јесте разлог за бригу, јер док је прошлогодишњи СФ15-Т забележио само једно одустајање услед проблема са механиком, СФ16-Х је ту негативну статистику дуплирао после само две трке новог шампионата. Уз још 4 недеље до планираних унапређења мотора (на Великој награди Шпаније у Барселони), навијачи ће на наредне две трке бити приморани да стрепе до последњег круга, чак и у случају да у тај последњи круг Ферари улази као првопласирани.

Други разлог за бригу је и даље евидентна склоност аутомобила да најбоље резултате постиже на мекшим мешавинама гума, односно при већим температурама асфалта. Док ћемо и у Шангају, бар на квалификацијама ако не и на трци, виђати црвене супер меке гуме - што подиже шансе италијанске екипе - температура асфалта у Кини ни ове године неће ићи у прилог црвеним формулама.

То значи да ће током трке гума избора пре бити жута, мека мешавина, на којој ове сезоне Ферари није био у истој лиги са Мерцедесом. Када се томе дода и енормно дуги правац који фаворизује аутомобиле са већом максималном брзином (читај: аутомобиле које погони Мерцедесов агрегат) јасно је да је пред Скудеријом тежак задатак.

На крају, али не и најмање важно, није искључено да се суботње квалификације возе по киши или бар делимично мокрој стази, што целој једначини додаје можда и највећу непознату. Кишне квалификације имају тенденцију да промешају стартни поредак, али не нужно на начин који Ферарију одговара. Додуше, у последњих 6 сезона, Ферари је изборио само једну прву стартну позицију након квалификација на сувој стази (Сингапур прошле године), па киша у суботу можда и није тако лош избор.

Мерцедес и поред Хамилтонове казне остаје фаворит за 9. узастопну победу (ако рачунамо и крај претходне сезоне), јер је клупски колега актуелног светског првака у страшној форми. Розберг ће у Кини покушати да стигне до 6. узастопне победе, што је низ који Хамилтон није имао у каријери (само Аскари, Шумахер и Фетел су забележили више од 5 узастопних победа), а статистика каже да је возач са таквим резултатом увек стизао до титуле.

Луис активно пројектује слику опуштеног шампиона, пуног самопоуздања, али уз дужно поштовање троструком светском прваку, сви врло добро знамо да је то само фасада. Хамилтон је у претходним сезонама успео да успостави свој ауторитет у клупској гаражи, али је свестан да се од старе славе не живи и да ће, уколико Розбергова серија потраје и после Кине, незгодна питања на конференцијама за новинаре представљати мањи проблем у односу на питања која ће почети да поставља сам себи.

Казна због промене мењача због тога можда долази на најбољем месту за Мерцедес, јер је Шангај стаза на којој може да се претиче, али сигурно најгорем за Хамилтона, јер ће стартовањем толико иза тимског ривала своју примарну мисију - окончање Розбергове серије - учинити готово немогућом.

Ред Бул, Вилијамс и Торо Росо ће се и у Кини борити за мрвице које им Мерцедес и Ферари препусте, али уз непоузданост екипе из Маранела и Хамилтонову казну - да не рачунамо и потенцијалног савезника у виду кишних квалификација - шанса за нешто више (подијум?) ће овог викенда бити већа него на прве две трке. Успех је посебно битан Торо Росу, јер у прве две трке нису најбоље искористили предности Фераријевог мотора, а како је у питању прошлогодишња верзија, то значи да током сезоне једини неће добијати унапређења, па је логично за претпоставити да ће како сезона буде одмицала бити све мање конкурентни.

За разлику од њих, амерички Хас тим је у прве две трке направио сензацију са по једним 6. и 5. местом Романа Грожана, а како их погони овогодишњи Фераријев агрегат који ће се још развијати док сезона буде одмицала, почетници су озбиљни кандидати за високу позицију у шампионату конструктора. Посебно је интересантно да америчка екипа свакој трци прилази поприлично амбициозно, што се најбоље види из агресивне стратегије када су гуме у питању, па ни Кина неће бити изузетак. Коцкање са избором гума је на прве две трке давало резултата, а у Шангају ћемо видети да ли је у питању почетничка срећа или је екипа Џина Хаса једноставно боље од својих конкурената савладала изазове овосезонских Пирели гума.

Уз коначан повратак правилима из претходних година и потенцијалну кишу, квалификације које су на програму у суботу у 9 ујутру по нашем времену би могле да буду најнеизвесније у новој сезони. Да ли ће то бити довољно да први пут после 2011. године у Шангају са прве стартне позиције крене неко ко не вози Мерцедесов аутомобил у овом тренутку је немогуће предвидети, али како год да се ствари заврше у суботу, сва је прилика да ћемо у недељу (од 8 ујутру по нашем времену) гледати прилично забавну трку.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 29. јул 2024.
29° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару