Читај ми!

На обали Црног мора

Злокобна сенка трагичног викенда на Сузуки протегла се чак до топлих обала Црног мора, бацивши у други план коначни (и за неколико деценија закаснели) долазак Формуле 1 у Русију, где се, у Сочију, овог викенда вози шеснаеста трка сезоне 2014. Хамилтон на пол позицији за ВН Русије.

Тужни след догађаја у Јапану на суров начин нас је подсетио колико је Формула 1 и даље опасан спорт. У ери у којој су уведени сигурносни протоколи без преседана олако смо заборавили да возити аутомобил, а камоли тркати се при брзинама које неретко прелазе и 300 километара на час није и никада не може бити безбедно, и да то што већ 20 година нико није изгубио живот у Формули 1 дугујемо великим делом и - срећи.

Бјанкијева несрећа ће несумњиво покренути нови сет мера чији је циљ додатно повећање безбедности - затворени кокпит и другачије процедуре изласка сигурносног возила су међу првим идејама које се разматрају - али колико год да те мере буду успешне, Формула 1 и опасност ће увек бити нераздвојни пар. Возачи то добро знају, и баш због тога, усмеримо позитивну енергију у правцу Жила, и немојмо губити наду да је пред овим сјајним момком још много трка, још много живота.

Овог викенда Бјанкијев аутомобил ће остати у гаражи, јер је Марусија одлучила да у знак поштовања према својем повређеном возачу на домаћем терену наступи са само једним такмичарем, али остатак каравана, иако евидентно под утицајем догађаја са Сузуке, наставља шампионат у којем су, рачунајући и Сочи, до краја остале још четири трке.

Хамилтон је после Јапана и треће узастопне победе предност у генералном пласману увећао на десет бодова и мада је поново изразити фаворит за титулу, шампионат неће бити одлучен све до последње трке која, потпуно беспотребно, носи дупле бодове. У овом делу сезоне Мерцедес је недодирљив, чак и у кишним условима, што је на неки чудан начин и добро, јер се отвара простор да Луис и Нико о титули одлуче међу собом, без утицаја других возача, наравно под условом да Мерцедес подигне ниво поузданости својих аутомобила.

У исто време, збивања ван стазе су готово једнако занимљива. У тренутку када су спекулације о Алонсовом растанку са Фераријем достигле врхунац, Формулу 1 је уздрмала вест да се актуелни четвороструки узастопни шампион растаје са тимом који га је подржавао од његове дванаесте године. Иако није званично потврђено, зна се да Себ иде у Ферари, у којем се у понедељак врши примопредаја дужности између Ди Монтецемола и Маркионеа, па на саопштење из Маранела нећемо још дуго чекати. Чињеница да Фетел нема менаџера (?!) целу причу о преласку у славни тим чини још занимљивијом.

Иако Себов потез није без ризика, имајући у виду транзицију у којој је Скудерија, не може се рећи да није логичан. Као ретко који возач у скоријој историји, Фетел је годинама изложен сумњи да је за титуле које је освојио заслужнији тим - а ту се пре свега мисли на генијалног Њујиа - и како би одагнао такве критике Себ жели да се докаже ван Ред була. Ферари је одличан избор, не само због славне традиције већ пре свега због тога што се од следеће године скида забрана унапређења мотора, па би уз ресурсе моћне фабрике која им је на располагању, скарлетни аутомобили врло брзо могли да се врате на врх. Наравно, Себу неће одмоћи ни то што ће му (бар) у првој години друштво правити Кими, вероватно најбољи пријатељ у каравану, бивши комшија и редовни такмац у бадминтону.

Остаје питање шта ће бити са Алонсом, који у сезони у којој добија више похвала него што је то био случај у (давним) годинама када је освајао титуле изгледа није добро одиграо партију покера у којој је улог било место у конкурентном аутомобилу. Ред бул очигледно никада није ни био опција, Мерцедес следеће године нема простора, Мекларен је због уласка Хонде велика непознаница, а ни Лотус - који је коначно озваничио сарадњу са Мерцедесом - није превелики гарант да ће Фернандо бити у прилици да у 2015. години напокон дода трећу титулу првака света. Заиста је невероватно да је Шпанац до титула стигао у Реноу, који се по ресурсима никада није могао поредити са моћнијим тимовима, а да је остао кратких рукава и у Мекларену и у Ферарију, али биће још невероватније ако најцењенијег возача ове генерације следеће године - уопште не будемо гледали у Формули 1?!

На крају и неколико речи о новом Тилкеовом чеду. Аутодром у Сочију је према првим оценама мешанац Кореје, Валенсије и Абу Дабија, што баш и није нарочито похвално. Круг је прилично дугачак, са скоро пуних 6 километара само су Спа и Силверстон дужи. Гледаћемо две ДРС зоне и максималне брзине од око 320 километара на сат, а током сунчаног викенда возачима су на располагању мека и средња мешавина Пирелијевих гума, па се током трке очекују два или три одласка на сервис. Очекује се да свих 55 хиљада места на трибинама буде попуњено.

Сваки други исход осим нове победе за Сребрне стреле би био прворазредно изненађење, али после Јапана можда је управо једна досадна и сигурна трка оно што је Формули 1 у овом тренутку потребно.

И квалификације у суботу и трка у недељу почињу у 13 часова по нашем времену.

#Forza Jules

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 31. јул 2024.
21° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару