Читај ми!

Обрачун на градским улицама

Често се каже да је у непредвидљивом свету Формуле 1 све могуће. Подешавање аутомобила, климатски услови, избор тактике, увежбаност механичара у гаражи, и још бар туце других фактора чини разлику између победе и пораза. О срећи да и не говоримо.

Ипак, на стази Марина Беј у Сингапуру, најуспешнијој причи Бернијевог похода на Азију који траје ево већ двадесет година, једначина је увек умањена за један од тих фактора, и то онај најнепредвидљивији: климу. У граду у којем је временска прогноза у ово доба године сваког дана иста - вруће и влажно уз обилне пљускове - у претходних шест година све трке су вожене по сувој стази. Што би био куриозитет своје врсте, само да прича није много прозаичнија: прошле године смо сазнали да градске власти користе технологију дисперзије облака коју су још деведесетих година прошлог века створили Руси.

За добростојећу земљу која живи од туризма дилема је непостојећа - на једној страни смо ми, телевизијски гледаоци, за које би тропски пљусак на градској трци био једна од посластица сезоне, док је на другој страни 110 хиљада срећника са плаћеним улазницама чија жеља за поновним доласком и наредне године бива значајно увећана гледањем трке у сувој одећи.

Штета, али не будимо негативни. Утицај случајности који нам Сингапур ускраћује у климатским условима барем делимично се надокнађује - загарантованим изласком сигурносног возила. При томе, ове године, улога сигурносног возила би могла да буде посебно интересантна - уз аутомобиле који су неколико секунди по кругу спорији него у претходним сезонама, велика је шанса да истекне максимално дозвољено време за трку (2 сата) пре него што се одвезе свих 309 километара, односно 61 круг.

Што опет ставља посебан акценат на - потрошњу горива. Која је у Сингапуру и иначе највећа у сезони, а није тајна да тимови на градским тркама имају обичај да у трку пошаљу аутомобил са мање горива него што је потребно, рачунајући да ће се довољно уштедети током периода када је сигурносно возило на стази. Питање које интригира: да ли ће сутра они склонији авантурама у рачуницу да укалкулишу и трку која траје краће од 309 километара?

Имајући у виду да су пред ову трку уведене рестрикције у радио комуникацији, а да поруке о потрошњи горива више нису дозвољене, у једначини је сасвим довољно интригантних састојака који гарантују забавну трку.

А онда су дошле квалификације и све је постало још много занимљивије. Мерцедесови возачи јесу (поново) запосели први ред, али разлика у односу на опорављени Ред Бул, неочекивано конкурентан Ферари, и увек опасни Вилијамс је била мања него што смо то ове сезоне навикли да гледамо. Сребрне стреле ће сутра саме кројити своју судбину, с'тим што ће свака грешка била скупља него иначе.

У посебно тешкој ситуацији ће бити Розберг, који изгледа и овог викенда плаћа цену за глупост из Белгије. У Монци је психолошку нестабилност неутралисала снага Мерцедесовог агрегата, што је било довољно за друго место и и даље комфорна 22 бода предности у генералном пласману, али у Сингапуру, на стази где су ривалски тимови много конкурентнији, штета би могла да буде много већа. Немцу не иде у прилог ни чињеница да у сутрашњу трку улази са једним сетом мање нових супермеких гума у односу на Хамилтона и Рикарда (и Фераријев двојац), што би на стази где се очекују (бар) два одласка на замену гума могло да буде и пресудно.

Парадоксално је да је Хамилтон, који је и сам често умео да се сломи под притиском, после Белгије успео толико да „уђе у главу" Розбергу, који је током већег дела сезоне, задовољан лепом бодовном предношћу, деловао много стабилније. Нику је зато под хитно потребно да се извуче из дефанзивне позиције, што може да постигне само ако победи Луиса у директној борби, али за сада не делује да ће у Сингапуру то бити могуће.

За Розберга ће зато бити посебно важно да иза себе задржи Ред Булов тандем, имајући у виду колико се шампионска екипа поправила у односу на почетак сезоне. На брзим стазама као што је Монца, та разлика је и даље велика, али на градској стази у Сингапуру аустријска екипа с'правом може да очекује једног, а можда чак и оба возача на подијуму. Темпо опоравка плавих аутомобила у односу на ситуацију из првих неколико трка је посебно поразан за Ферари, јер показује шта је све могуће учинити са аутомобилом током сезоне, чак и када је развој увелико ограничен рестриктивним правилима.

Уместо да као тим прихвате изазов, Скудерија је отишла у правцу међусобних свађа, оптужби и неповерења у људе на водећим позицијама, што је резултирало тектонским поремећајима у менаџерској структури (од почетка сезоне отпуштени или дали оставке Доменикали, Марморини и вечити ди Монтецемоло), док је резултат изостао. Сингапур зато може бити последња шанса у овој сезони да се црвени аутомобили озбиљно умешају у борбу за врх и велика је штета што Раиконен због софтверске грешке није у суботу добио прилику да се бори за место у прва два реда.

Трка у недељу стартује у стандардном европском термину, од 14 часова, али сам старт трке би могао да буде све само не стандардан. Због забране вођења возача преко радио везе кроз процедуру стартовања (подешавање квачила, диференцијала, кочница, загревање гума...) током инсталационог круга, очекују се бројна померања у односу на у суботу изборене позиције и пре окончања првог круга. Једва чекам.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 31. јул 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару