Читај ми!

Игра погађања, Хамилтон на пол позицији

Стигао је ето и тај, најслађи од свих мартовских викенда када са огромним ишчекивањем и помало стрепње очекујемо прву пресуду омиљеном возачу и/или тиму: да ли ће ово бити ТА сезона у којој ће ме потопити талас задовољства и тако напокон одагнати све фрустрације нагомилане претходних година (деценија?), док мој херој буде јурцао по светским аутодромима гледајући остатак каравана у ретровизору?

09.30 - Возач Мерцедеса Луис Хамилтон освојио пол позицију, испред домаћег возача Данијела Рикарда и тимског колеге Ника Розберга. Бранилац титуле Себастијан Фетел је подбацио, заузео је тек 13. позицију, док је лоше време забележио и повратник у Ферари Кими Раиконен, који ће недељну трку стартовати са 12. места.

Одмах да вам кажем - то овог викенда нећемо сазнати.

Уз уведене револуционарне промене, тежиште борбе за титулу више неће бити само на томе ко има најбржи аутомобил (пошто се, јелте, подразумева да је возач за кога навијамо свакако најбољи), већ је у једначину потребно унети још бар две непознате.

Прва се односи на поузданост комбинације новог погонског агрегата у свој његовој комплексности, новог осмостепеног мењача и шасије у којој је све спаковано. Ко се сећа трка из последње турбо ере сигурно памти да смо '80-их гледали неке веома брзе али нажалост непоуздане аутомобиле. А чувено правило свих облика тркања одавно гласи:

„Да би завршио први, прво мораш да завршиш".

Друга варијабла се тиче од ове сезоне изузетно битне карактеристике нових мотора - штедљивости. Уз лимит од само 100 килограма горива током трке и најаву из ФИА да никакве толеранције по том питању неће бити, брз и поуздан аутомобил који превише троши вас ове сезоне неће нигде одвести.

Хајде дакле да одиграмо ту вечиту Игру погађања и покушамо да одгонетнемо ко то има аутомобил који је брз, поуздан и при томе мало троши.

Судећи по зимским тестовима, одговор је лак - нико. Малим словом, не Розберг.

Консензус око тога ко је најбржи је лако постићи - ретки су они који неће рећи Мерцедес АМГ. Сребрне стреле у сезону улазе као апсолутни фаворити, пре свега због свог моћног погонског агрегата. Наравно, неће им одмоћи ни чињеница да у Хамилтону и Розбергу имају поставу која је (извините Фераријевци) вероватно најјача у каравану. Британска штампа и иначе традиционално фаворизује Хамилтона, али ове године су вероватно у праву. Луис још од 2008. на располагању није имао бољи аутомобил на почетку сезоне и пре прве трке делује ми да је највећи проблем који момак из Стивениџа има - трагична фризура. ОК, и тимски колега за којег одавно важи да је најпотцењенији од свих водећих возача. Розберг напокон има прилику да докаже неверним Томама да је више од слатког лица за којим лудују шипарице, односно прави син својег још увек славнијег оца, Кекеа.

Мерцедес АМГ дакле јесте најбржи, не би требало ни да је лош по питању потрошње, али поузданост? Па, није лоша, поготово у поређењу са неким другим фаворитима, али није ни врхунска, па испада да ће им број одустајања услед механичког квара дефинисати сезону пре него учинак ривала.

Ферари је ове године направио тим снова, и мада на свету нема баш много већих обожавалаца Кимија Раиконена од потписника овог текста (за Алонса се ионако сви слажу да је најкомплетнији возач генерације), Финац и Шпанац нису више они узбудљиви клинци који су се терали до лимита, па и обилато преко истог, сада већ давне 2005. године. Ако сада напишем да су обојица данас вероватно бољи возачи него што су то били пре 9 година, некоме ће деловати да скачем сам себи у уста. Проблем је у томе што ни један ни други у себи више немају ону магичну десетинку којом се аутомобил суботом закуцава на Пол позицију, а нажалост проблем Формуле 1 ових дана је што је изузетно тешко победити после старта ван првог реда. Нико нам додуше не може одузети наду да ће се и то променити ове године, и ако тако и буде, искуство двојице шампиона ће бити онај тас на ваги који може одлучујуће да претегне у борби за титулу. За то је потребно да Ферари додатно поради на овосезонском Ф14Т моделу, будући да од три тражене врлине аутомобил из Маранела најбоље стоји по питању поузданости. Италијански турбо за сада није брз као немачки, а да мука буде већа потрошња горива може бити највећа мана скарлетних аутомобила.

Ипак, немојмо толико бринути за Пропетог коњића. Ресурси које Скудерија има на располагању, уз два фантастична возача која су показала да умеју да побеђују и у аутомобилима који нису доминантни гарантују да ће италијанска институција у 2014. имати чему да се радује. Уосталом, зар нам свима у овој сезони није много важније ко ће бити шампион Ферарија него ко ће бити шампион света? И кад већ играмо игру погађања хајде да идемо до краја. Кими или Алонсо? Стручњаци кажу Алонсо, и то не само зато што је Ферари „његов" тим, и ако бих морао да уложим неки новац тешка срца бих га ставио на Шпанца. Али не морам, и зато ћу свим срцем навијати да Ледени докаже да је не само највећи шмекер (ако ни због чег другог, због тога што је имао храбрости да стане на црту Алонсу), већ и бољи возач.

Мекларен је прошле године преживео најгору сезону још од 1980. Без и једног подијума, цену је платио драги Мартин Витмарш и тако на сцену вратио немилосрдног, несимпатичног и невероватно успешног Рона Дениса. За Дениса, који је подигао Мек империју, неуспех на стази производи физички бол па је после успешно изведеног пуча на прелазу из старе у нову годину послата јасна порука свим запосленима у Вокингу: Мекларен ће поново побеђивати! Бивши шеф Лотуса, Ерик Булије, постављен је на новоустановљену позицију Тркачког директора, док је Денис инсистирао да се уместо Переза у други аутомобил убаци Кевин Магнусен, актуелни шампион Формуле Рено. Од младог Данца се очекује да крене Луисовим стопама и од прве трке покаже да је будући шампион, што је бреме које није лако носити. Аутомобил изгледа лепо (као и сви Мекларени уосталом) и фино користи предности Мерцедесовог агрегата. Поузданост није била баш на нивоу, поготово на финалном тесту у Бахреину, али повратак на подијум у 2014. делује загарантован. Биће интересантно видети како ће Батон одреаговати на новајлију у тиму, јер велика разлика у корист једног или другог возача лако може означити крај каријере оном који заостаје.

Најпозитивнија прича предсезоне је свакако Вилијамс. Најпоузданији током тестова, а захваљујући преласку са Реноа на Мерцедес и (неочекивано) брзи, аутомобили из Гроува су статус зимских звезда крунисали феноменалним уговором са Мартинијем, захваљујући којем се легендарни спонзор вратио у Формулу 1 први пут након 1975. године и тадашњег Бребема. У Маси је Вилијамс добио искусног и поузданог аса, док Ботас напокон има прилику да оправда позитивну енергију која је пратила његов улазак у спорт прошле сезоне. Лепим белим аутомобилима се смеше подијуми, а уз мало среће, што да не, можда и понека победа.

Стигли смо и до шампиона, који су цену прошлосезонске доминације сурово платили током зимских тестова. Уз Лотус, Ред Бул је једини тим који у предсезони није успео да одвезе тркачку симулацију, тако да ће Мелбурн бити прва прилика да пробајуу 300 км у цугу. Рено у овом моменту заостаје и за Мерцедесовим и за Фераријевим агрегатом, а Њујиево генијално „паковање" погонског склопа у елегантну и брзу шасију је само погоршало проблеме са прегревањем. Многи су зато отписали аустријску екипу, као да су заборавили о коме је реч. Четвороструки узастопни шампиони нису покорили Формулу 1 на почетку ове деценије случајно, и не треба сумњати да ће се врло брзо умешати у борбу за врх. Можда не већ и у Мелбурну, што значи да ће сви сумњичавци напокон добити прилику да се увере какав је Себ возач у аутомобилу који није доминантан. Његов вечито насмејани клупски колега Рикардо се суочава са тешким задатком али нећу бити изненађен ако из свега изађе као једно од пријатнијих изненађења сезоне.

Остатак каравана ни ове сезоне неће учествовати у борби за врх, иако Форс Индија захваљујући Мерцедесовој снази и Хилкенберговом (и Перезовом, наравно) умећу има потенцијал да буде пријатно изненађење. Марусија и шокантно ружни Кејтерам поново улазе у сезону са надом да би могли до првих бодова у историји и мада по брзини и даље нису такмаци, мало среће и (очекивано) велики број одустајања могли би да доведу до испуњења тог сна већ у првом делу сезоне. Плус, један од два ружна зелена аутомобила ће возити Камуи-сан што све праве љубитеље спорта изузетно радује. Изнад њих, Заубер и Торо Росо ће опет водити беспоштедне борбе у доњој половини каравана, док несрећни Лотус представља највеће разочарање у новој години. Губитак кључног персонала (спонзор, први возач, шеф тима, добар део инжењера и сјајни медијски тим) узрокован хроничним мањком новца прети да екипу закуца на дно, после две фантастичне сезоне на Кимијевим крилима.

Квалификације у суботу и трка у недељу почињу у 7 ујутру по нашем времену. Уживајмо у новом почетку, уз обавезу да бар мали део те позитивне енергије одвојимо и за шампиона за чији се живот доктори и даље боре у Мерибелу.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
34° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару