Читај ми!

Шангајске дилеме

Три недеље након контроверзне победе Себастијана Фетела на Сепангу, шампионат Формуле 1 наставља се трком у највећем и најбогатијем кинеском граду, Шангају. И мада делује готово невероватно, овогодишња трка ће бити већ десета Велика награда Кине на грандиозном али помало вештачком аутодрому који је 2004. године дизајнирао неизбежни Хер Тилке.

Кажем невероватно јер и даље превладава утисак да Формула 1 тек открива Кину, или можда још прецизније, да Кина још увек није открила Формулу 1. Ипак, бригу о разлозима за комерцијални неуспех Формуле 1 у најбрже развијајућој економији света оставићемо Бернију Еклстону, пошто и тако нема довољно простора да се опишу сва узбуђења која нас чекају на и око стазе овог викенда.

И кад већ спомињем Бернија, мало ко је током претходне три недеље био задовољнији од њега. Иако је у већини света много популарнија него код нас, Формула 1 чак ни у матичној Британији нема баш много прилике да се нађе на насловним странама новина, осим када ту пажњу заслужи неком трагедијом. Овога пута, осим ега и самопоуздања Марка Вебера, ауторитета Кристијана Хорнера и имиџа Себастијана Фетела, правих жртава није било, а Формула 1 је ипак добила невероватан публицитет у свим светским медијима.

Три недеље касније, када је деловало да ће се узбуркане страсти полако смирити, Фетел је ничим изазван решио да шампионату пружи нову и неочекивану димензију. Након што смо после Сепанга гледали Немца како се скрушено јавно извињава и клупском колеги и тиму, у Кини се млади шампион појавио у потпуно другачијем расположењу. Бараж питања о догађајима на претходној трци Фетел је дочекао самоувереним одговорима који се могу сажети у „тркали смо се, био сам бржи, претекао сам га и победио", и „вероватно бих то поново урадио", што је већ било довољно за покретање нове приче о ривалству унутар шампионског тима, али се момак из Хепенхајма није ни ту зауставио. Из неког разлога, Себ је сматрао да је потребно да изјави и да од Вебера у наставку шампионата не очекује подршку, зато што му је Вебер ни раније није пружао?! „Било је у прошлости више ситуација када је (Вебер) могао да помогне тиму, али није то учинио".

На све ово се надовезала и изјава Хелмута Марка, сиве еминенције у аустријском тиму, да у Ред Булу више неће бити тимских наредби?! Е сад, тешко да постоји особа која се у прошлости више нервирала због тимских наредби од мене, али оваква најава нажалост нема никакве везе са бригом Ред Була за нас, гледаоце, који желимо да гледамо тркање до последњег круга. Не, у питању је нажалост нешто сасвим друго - потпуна капитулација тима пред својим возачем.

Иако је Ред Бул убедљиво најуспешнија екипа током последње 4 године, недостатак традиције је учинио да резултати на стази буду у очигледној диспропорцији са ауторитетом самог тима. Фетелове изјаве овог викенда и изнова пронађена самоувереност јасан су показатељ да је Ред Бул током тронедељне паузе изгубио битку са најмлађим троструким прваком света, који је евидентно постао већи од тима. Питање које интригира је да ли је менаџмент Ред Була, на челу са Кристијаном Хорнером покушао да ствари врати под своју контролу, и у том покушају неславно прошао, или екипа није ни покушала да Себа укроти, знајући унапред да ће то бити тешко изводљиво.

Било како било, оно што следи у остатку сезоне биће право уживање за гледаоце и потенцијални хорор за аустријску екипу. Без подршке тима, и са малим шансама да добије продужење уговора за наредну сезону, Вебер може постати највећи ривал Фетелу у походу на четврту узастопну круну. Не зато што ће сам скупити више бодова од Себа, већ зато што може учинити да Немац не сакупи онолико бодова колико би иначе могао.

Кина је због свега написаног нови почетак за Ред Бул, и долази у јако лошем моменту за тим. Иако је РБ9 у идеалним условима моћна машина, ни ривали нису за потцењивање, а делује да овосезонски шампионат има још више непознатих од прошлогодишњег.

Слободни тренинзи вожени у петак су одличан пример. На првом тренингу, када су сви били на тврђој, средњој мешавини, Мерцедес је изразито доминирао. Поподне, када су сви прешли на меку гуму, Ферари и Лотус су били значајно бржи од осталих, док су Ред Бул и нарочито Мерцедес јако патили. Традиционално, мекша гума је значајно бржа али краће траје, па ће и овог викенда главни изазов бити погодити праву тактику за трку, док резултат на квалификацијама не мора да буде много битан.

Последње процене говоре да је идеална тактика са два одласка на промену гума, у секвенци мека-средња-средња мешавина, али велико је питање да ли ће сви успети да извезу трку без трећег одласка на замену гума.

Осим борбе унутар Ред Була, од ове трке би посебно требало обратити пажњу на бар још неколико интригантних питања. Рецимо, изузетно ме занима да видим да ли Маса може по пети пут заредом да надмаши Алонса у квалификацијама? Иако се бодови освајају на трци, а не на квалификацијама, Масино самопоуздање и даље расте и чини се да без директне помоћи тима Алонсу неће бити лако да издоминира Бразилца као у претходним сезонама.

Такође, јако ме интригира како ће се развијати тимска битка унутар Мерцедеса, будући да је Нико Розберг изузетно мотивисан да покаже да је бар једнако добар као Луис Хамилтон. Розберг је вероватно најпотцењенији возач у горњој половини табеле, и ова година је дивна прилика да свима покаже шта може.

Мекларен је и даље у заостатку, али из трке у трку биће све ближе, у то нема никакве сумње. Ипак, осим лошег аутомобила, екипа из Вокинга има још једну бригу, у лику младог Переза који за сада не испуњава ни делић онога што Мекларен од својих возача очекује. Биће занимљиво посматрати у ком правцу ће се и та прича током сезоне развијати.

На крају, у хаосу кишне трке, мало ко је приметио да је Лотус и у Малезији на циљ стигао са једном заменом гума мање у односу на ривале. Е21 је већ доказао да је изузетно брз аутомобил, и кад год се коцкице тактички добро сложе, црно златни аутомобили ће се борити за победу. Вероватно већ у Кини.

Квалификације су на програму у суботу у 8 ујутру, док трка у недељу почиње сат времена касније. И не мање битно - Бахреин је већ наредног викенда!

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару