Читај ми!

Врелина одлучује у Бахреину

Фантастичан почетак сезоне са три различита победника из три различита тима је логична последица другачијих климатско-тактичких услова на прве три трке шампионата. После уличне трке у Мелбурну, монсуна у Малезији и прохладног Шангаја, за викенд добијамо нову варијабилу – ужарено пустињско сунце Бахреина.

То значи само једно - време је за одговоре. Тркање у топлим крајевима, на сунцу и врелом асфалту је оно како замишљамо Формулу 1, и у острвској Краљевини ћемо напокон имати прилике да видимо ко колико вреди у класи 2012.

Мудрост са почетка сезоне гласи да би више температуре требало да одговарају Мекларену, Ред Булу и Лотусу, док у супротним условима своје шансе имају и Мерцедес и Ферари. Али да ли је заиста тако?

Прва непознаница је екипа Мерцедеса. Победа Ника Розберга на прошлој трци у Кини представља прекретницу за немачки тим и провоцира читав низ нових питања од којих је најбитније да ли је F1 W03 заиста довољно добар да се умеша у борбу за титулу? Односно, да ли је победа у Шангају резултат релативно хладне стазе, или је екипа Роса Брона коначно успела да пронађе идеално подешавање за аутомобил који је деловао као да има озбиљне проблеме са гумама?

Одговор на ово питање нећемо добити у суботу, будући да већ сада сви знамо да ће на нивоу једног круга, са празним резервоаром сребрно сиви аутомобил поново летети стазом и уз Мекларен бити главни конкурент за први ред на старту трке. Ипак, ако су прошлог викенда конкуренти лако поднели призор са две сребрне стреле у првом реду, погрешно уверени да ће екипа током трке падати у поретку (искрено, и ја сам био у истој заблуди), евентуално понављање истог сценарија ове суботе ће учинити да много више људи те вечери оде немирно на спавање.

Због тога ће недеља бити пресудан дан за шампионске амбиције немачке екипе. Уколико се испостави да врелина није проблем и да Мерцедеси могу да се боре за победу у Бахреину, моћи ће и било где другде, а то онда баца потпуно ново светло на шампионат.

У којем се и овако још увек не зна ко је главни баја.

Тачно је да Мекларен очекивано води у шампионату конструктора, и да Луис и Џенс заузимају прва два места у поретку возача, али британска екипа није најбоље искористила сву предност коју им је моћни МП4-27 пружио на почетку године. После Бахреина следи тронедељна пауза, а онда почиње европски део сезоне за који традиционално сви тимови спремају прва велика побољшања. Уз ресурсе који су им на располагању, сви очекују да Ред Бул и Ферари од Барселоне буду конкурентнији него што је то тренутно случај и то је разлог више да Мекларен максимално искористи трку у Бахреину за стицање додатне предности у поретку конструктора и возача.

Ред Бул није на очекиваном нивоу, али и такав какав је, за многе стручњаке и даље представља главног конкурента екипи из Вокинга у борби за титулу. Мене посебно радује Веберова мини-ренесанса у 2012, јер је Аустралијанац на квалификацијама за све три овосезонске трке био бољи од свог тимског колеге, а бољи је и у генералном поретку. Себ се видно мучи са својим РБ8 и то код младог светског првака резултира прво нервозом, а затим и грешкама које нисмо виђали претходних сезона. Ипак, аутомобил је и даље бољи на трци него у квалификацијама, па у Бахреину подијум није недостижан.

А кад већ спомињем (не)достижни подијум, прво ми на памет пада Лотус. Екипа из Енстона је од прве трке уверена да је Е20 одмах уз бок Мекларену и Ред Булу, али су за сада освојили мање бодова и од Ферарија, Мерцедеса и Заубера. Није ни чудо када се има у виду да је Кими у Аустралији испао у првом делу квалификација, док је у Кини захваљујући преоптимистичној тактици екипе на десет кругова пре краја због потрошених гума за неколико минута изгубио невероватних 12 позиција.

Са друге стране, Грожан је у прве две трке шампионата одвезао мање кругова и од сигурносног возила, и прве бодове забележио тек на последњој трци. Када се на то надовеже чињеница да су се побољшања аутомобила спремљена за Кину показала као потпуно бескорисна, јасно је да је Бахреин последња прилика да Лотус стигне до толико жељеног подијума. После Барселоне, због ограничених ресурса екипе у односу на велике тимове, све би могло да буде значајно теже.

Ферари је најуспешнија екипа са четири победе на претходних седам трка у Бахреину, али то овог викенда мало значи. Алонсо вози фантастично ове сезоне, али упркос срећној победи у Малезији, Ф2012 није ауто за велика дела. Пуно наде се полаже у побољшања планирана за Барселону, али екипа из Маранела у овом моменту касни за секунду по кругу за водећима и тај заостатак ће бити тешко надокнадити.

Неко је скоро рекао да ове сезоне најузбудљивије играче у средини имају ФК Барселона и Формула 1. И заиста, Заубер и Вилијамс су већ неколико пута одушевили, док Форс Индија и Торо Росо такође освајају бодове. Није нереално очекивати да Заубер у недељу поново искористи хармонију својег модела Ц31 и Пирелијевих гума, па ће и борба за позиције од петог места наниже бити веома узбудљива.

Стаза у Бахреину је посебно напорна за кочнице, будући да се на четири места снажно кочи са брзина од око 300 и више километара на сат. Због очекиване високе температире стазе највероватнија је тактика са три замене гума, а Пирели је спремио средњу и меку мешавину. Иако је мека гума бржа за око 6 десетинки по кругу, неки тимови ће сигурно форсирати средњу мешавину због веће издржљивости, а то нам гарантује ново уживање у тактичкој борби током трке.

Квалификације су на програму у суботу од 13, а трка у недељу у омиљеном термину, од 14 часова. Колика је квота да ћемо добити и четвртог различитог победника ове године? Привлачна, веома привлачна!

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 17. август 2024.
37° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару