уторак, 20.09.2022, 12:07 -> 14:06
Велика илузија у Венецији 2022.
Током 10 фестивалских дана у касно лето 2022. Венеција, позната по бијеналу уметности, али и карневалима, била је светска позорница филма, нарочито америчких који су баш на старом континенту отпочели трку за Оскара, попут награђених остварења "Тар", "Магичне жене из Иншерина", "И кости и све".
Велико финале 79. Венецијанског фестивала обележиле су жене документаристи и тријумф малих, независних филмова над моћним стриминг сервисом "Нетфликс". Након Клои Жао и Одри Диван, америчка редитељка Лаура Поитрас наставила је тренд победе жена на најстаријем филмском фестивалу на свету, започет 2020. године.
На Мостри је био и српски филм - светску премијеру у паралелном фестивалском програму "Недјеља критике" имало је дебитантско остварење Душана Зорића и Матије Глушћевића "Да ли сте видели ову жену?".
Насупрот Холивуду и стриминг сервисима, у Венецији се са новим филмом "Отац Пио", представио и један од највећих редитеља данашњице, бескомпромисан аутор доследан уметничком, слободном, авангардном филму. Поред Ејбела Фераре, у емисији "Велика илузија у Венецији 2022." ексклузивно говоре и "Гран пријем" награђена француско-сенегалска редитељка Алис Диоп и нова муза Пола Верхувена - глумица Виржини Ефира.
Аутор и уредник: Сандра Перовић
Реализација: Марија Аранђеловић, Марко Јефтић
Коментари