Представљен нови лого ПГП РТС

Комуникације у нашем добу, можда више него икада раније, играју одлучујућу улогу у креирању наше стварности. У том процесу, често важи правило "бренд који се не види као и да не постоји". Ипак, то и није сасвим применљиво на бренд какав је ПГП РТС- најстарија и највећа музичка издавачка кућа на Балкану.

Дизајнери и уметници Креативног тима РТС-а су, на задатку осмишљавања новог логоа ПГП-а били више него у свом редовном креативном раду фокусирани на - одговорност према свему што бренд ПГП представља.

А ради се о шест деценија дугој историји која није само хронологија наших музичких афинитета, овековечена кроз носаче звука најбољих аутора и интерпретатора ових простора -музичка издања под етикетом ПГП РТС била су, јесу и биће, својеврсна сведочанства, тонски записи наших живота.

Зато је и нови лого задржао плочу као основни лајтмотив али и као метафору јер симбол круга асоцира на идеју кретања и промене, одсутност разликовања и поделе... Кружно кретање је савршено, непроменљиво,без почетка и краја- а може се најпријатније испратити док слушамо плочу са омиљеном музиком- на грамофону...

Историја ПГП-а је почела 1959. године, када је у Радио Београду одлучено да се на неки начин сачува велико музичко благо, ни не слутећи да ће се све изродити у озбиљну причу. Дискографска- музичка издавачка кућа, у оквиру Радио-телевизије Србије основана је 1951. као „Југословенске грамофонске плоче - Југодиск". Током свог вишедеценијског постојања, ПГП РТС је створио фонотеку од преко 10.500 наслова (издања), преко 120.000 нумера и са више од 6.000 сати програма.
Прво музичко издање ПГП РТС-а са новим логоом, биће специјално издање прва два албума групе "Артан Лили", промоција је заказана за другу недељу марта.

На промоцији новог логоа ПГП РТС, креативни директор РТС-а Борис Миљковић је причом, коју је написао и прочитао, дочарао какав је изазов али и одговорност за Креативни тим РТС-а био задатак осмишљавања новог логоа најстарије и највеће издавачке куће на Балкану

Прича о Грамофону и његовој девојци, Грамофонској плочи
Као сваки прави мушкарац- "Грамофон", "турнтабле", "мастерс воице", заправо и не постоји без своје жене, Грамофонске плоче... Тај двојац ради само удвоје, у пару, не могу један без другог.
Тек кад Грамофон натакне своју плочу кроз њену средину, на осовину свог диска, па је заврти, некад на четрдесет пет (страсно и кратко), некад, кад хоће да то буде дуга забава, "лонг плеј"- на тридесет три. Тек тада запевају заједно, из све снаге. До тада, као што рекосмо, практично и не постоје.
Спавају- она у свом коверу, углавном лакираном и украшеном, он испод свог поклопца, углавном прозирног и чврстог...
Из такве једне игре, Грамофона и његове плоче, изашли смо и ја, и Граја и његов отац, чика Граја, и моја ћерка и синови...
Из ове чињенице произилази и питање - кога све човек може да упозна, док се окреће на грамофону? Мој је одговор једноставан:
Може да упозна своју девојку, игранке, клубове, собе своје младости са великим звучницима које нервирају комшилук, прве цигаре и пиво, слушалице у трамвају, концерте, сузе, батине, рана јутра у градовима, селима, блато на фестивалима, тужна лица девојака кад их остављаш, траг маскаре на лицу у сузама, кад тебе неке друге девојке остављају, четри четри два до београда, два динара друже, праскозорја у Београду, Берлин са Берлинцима...
У мом, конкретном случају, окрећући се на платформи грамофона, упознао сам многе од којих ми се састоји живот, па и Бору и Бајагу и још много, много њих, које сада не помињем, зато што би прича била дугачка, а и сама моја судбинска музика је тешко дужа од три минута.
У том смислу сам пресрећан што смо данас поново обукли нашу грамофонску плочу, па изгледа млађе и заносније, у нади да ће завести генерације које долазе."

ПГП РТС У БРОЈКАМА
1951: Радио Београд у гаражи на Дорћолу смешта две пресе за израду грамофонских плоча, да би се сачувајала вредна тонска архива на винилне плоче.
Тако се Радио Београд сматра оснивачем ПГП - а и зачетником грамо- индустрије у Србији
- 1952: за потребе тржишта, израђено је 15 грамофонских плоча са 78 обртаја у минути и са трајањем од три минуте по страни.

- октобар 1959: прва плоча са новим знаком ПГП РТБ (октобар 1959)
Прва плоча „Музика за игру" представљала је компилацију разних извођача, док је прву самосталну плочу снимио Ђорђе Марјановић са шлагером „Звиждук у 8"

-1963. први ЛП-а и први сингл („Кафу ми драга испеци", Цуне Гојковић) а ПГП РТБ постаје значајан чинилац музичког живота Србије и Југославије

- 1970. уводи се ланац за производњу аудио - касета
- 1983. започиње видео - продукцију

- 1983-1985. из остварене акумулације, ПГП РТБ гради фабрику на Кошутњаку, у то време најсавременију и највећу на Балкану

- 1997. први ЦД (отвара се поглавље дигиталне технологије)

- 2003. први ДВД

Као национални дискограф, ПГП је везан за националну телевизију Радио-телевизију Србије (ТВ Београд) па је имао обавезу да објављује све што је значајно за културу и музику, а што најчешће називамо некомерцијалним издањима. Међутим то је само наиглед тако, то су често такође врло тиражна и тражена издања. И данас је тако- Мокрањац, Христић или „Животопис Патријарха Павла" издања су која се продају годинама.
Није једноставан задатак набројати сва а камоли сва велика музичка или ауторска имена која су снимала за ПГП... лакше би било набројати музичке уметнике, виртуозе и ствараоце- који нису објавили своје стваралаштво под етикетом ПГП РТС

четвртак, 21. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње