Читај ми!

Клуб Тропикана – Stan Kenton

Стен Кентон је био утицајни амерички џез композитор, аранжер и бендлидер, посебно познат по својој биг бенд музици и доприносу развоју џеза 1940-их и 1950-их - када је померао границе оркестрације и хармоније у џезу, а његов стил се називао „прогресивни џез“.

Кентон је најпознатији по стварању смелог, скоро „дрског“ звука који је одликовао моћне лимене секције и богате, густе аранжмане. Звук његових биг бендова (више постава током историје) су често имали интензиван, софистициран, готово симфонијски квалитет, мешајући елементе класичне музике са џезом.

Четрдесетих година 20. века, Кентон је био део покрета који је имао за циљ да уздигне џез из његовог порекла у плесној музици -  у уметнички и озбиљнији музички облик.

Његов рад је био револуционаран у погледу оркестрације. Био је један од првих који је користио сложене хармоније, необичне тактове и експерименталне форме. Аранжмани за велики бенд које је креирао за свој оркестар често су били авантуристичкији него што је било уобичајено у то време, и није се устручавао да ствара музику која је могла бити и изазовна и узбудљива за слушање. Тиме је отворио пут каснијим жанровима, укључујући биг бенд џез 1950-их и 1960-их.

Неки од Кентонових најпознатијих албума укључују „Kenton in Hi-Fi“ (1956), „Artistry in Rhythm“ (1943) и „Cuban Episodes“(1950), „Cuban Fire!“ (1956).

Стен Кентон је био познат по томе што је окупљао неке од најбољих младих џез талената тог времена да свирају у његовом биг бенду, од којих су многи касније имали успешне каријере. Неки од истакнутих музичара који су свирали у Кентоновом оркестру укључују: трубача Мејнарда Фергусона, саксофонисте Арта Пепера и Лија Коница, бубњара Мела Луиса, тромбонисту Каја Виндинга. Кентон је био „извиђач“ талената, дајући многим од ових музичара платформу за развој њихових вештина, а његов оркестар је постао полигон за неке од најутицајнијих свирача у свету џеза.

У овом издању рубрике слушаћете први део избора са његовог албума „Cuban Episode“ инспирисан музиком и ритмовима кубанске музике. 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом