субота, 15.03.2025, 14:00 -> 22:45
Око поноћи – Charlie Parker At Massey Hall
„Jazz at Massey Hall“ је „живи“ албум снимљен 15. маја 1953. године у Меси Холу у Торонту. Квинтет је био састављен од пет водећих (тада) "модерних" свирача: Дизи Гилеспија, Чарли Паркера, Бад Пауела, Чарлс Мингуса и Макс Роуча. То је био једини пут да су ова петорица музичара снимили заједно као целина, а уједно је то био и последњи забележени сусрет Паркера и Глеспија.
Џез ауторитет Берт Корал каже да је овај наступ био „кулминација у записима музике и односа развијених 1940-тих”, a музика је имала сјајан ниво.
„Квинтет звучи опуштено већ од уводне нумере, „Пердидо“, чија позната мелодија наилази на налет аплауза не само једном, већ сваки пут када одсвирају препознатљиву фразу. Паркер представља „Salt Peanuts“ и Дизија Гилеспија рекавши да је мелодију 1942. године компоновао „мој достојни sideman“. Касније, док Паркер солира својом чудесном течном и наизглед лаком лирском грациозношћу, чујемо Гилеспија како виче у позадини. Квинтет се добро забављао, свирачи су са великим задовољством урањали у музику. Наравно, Паркер је задивљујући -виртуозан, али уравнотежен, попут шампионског боксера. Његова артикулација брзих фраза, на пример када изговара свој део мелодије „Ноћ у Тунису“, звучи дивно сталожено. Гилеспи је такође на врхунцу - дивим се неочекивано слатком начину на који свира мелодију „All the Things Уou Are“. То је најнежнија верзија коју знам. Мингус блиста у свом солу на деветоминутној „Hot House“. Све похвале заслужује и бубњар Роуч: његов прецизно свинговани увод у „Salt Peanuts“ је чудесан, с обзиром на његов дивљи темпо. „Иди Макс“, неко дозива на почетку Роучовог соло наступа, „Drum Conversation“, одсликавајући овај невероватни снимак наступа легендарних би бапера“.
Коментари