Читај ми!

Џез великани – Cannonball Adderley

Џулијан Едвин "Kенонбол" Едерли (1928 – 1975) је био амерички џез алт саксофониста хард бап ере 1950-их и 1960-их. Рођен у породици средњошколског саветника и корнетисте Џулијана Карлајла Едерлија и учитељице у основној школи Џеси Џонсон, рано је од другова добио надимак „топовско ђуле” због свог великог апетита и изгледа.

Са својим братом Нетом свирао је са Рејом Чарлсом када је Чарлс живео у Талахасију током раних 1940-их. Након што је завршио студије музике на Флориди А&М, 1948. године постао је директор бенда у средњој школи Дилард у Форт Лаудердејлу, где је био до 1950. године.

Био је мобилисан у америчку војску током Корејског рата, служећи као вођа Плесног бенда 36. армије. Потом од 1955. године живи у Њујорку, где је исте године једне ноћи у „Cafe Bohemia“. замољен да свира са Оскаром Петифордом уместо сталног саксофонисте његовог бенда, Џером Ричардсоном, који је закаснио на свирку.  После наступа, њујоршка џез сцена  најавила га је као наследника  Чарлија Паркера. Основао је сопствену групу са својим братом Нетом исте године. Управо због његовог стила са коренима блуза Мајлс Дејвис га је ззвао да свира са његовом групом 1957. године. Едерли је тада свирао на легендарним Дејвисовим плочама „Milestones“ и „Kind of Blue“. Овај период се такође преклапао са временом пијанисте Била Еванса са секстетом, асоцијацијом која је довела до тога да се Еванс појавио у „Portrait of Cannonball“ и “Know What I Mean?“

"Kенонбол Едерли Квинтет“  основао је са својим братом Нетом, корнетистом, који није постигао много популарности, да би касније, након што је напустио Дејвисову групу, поново основао другу групу са својим братом. Нови квинтет, који је касније постао "Kенонбол Едерли

секстет, као и други његови комбо састави  укључивали су познате музичаре као што су саксофонисти Чарлс Лојд и Јузеф Латиф, пијанисти Боби Тимонс, Бери Харис, Виктор Фелдман, Џо Завинул, Хал Галпер, Мајкл Волф и Џорџ Дјук, басисти Реј Браун, Сем Џонс, Валтер Букер, и Виктор Гаскин, и бубњари Луис Хејс и Рој МекКурди.

Крајем 1960-их, Едерлијево свирање је почело да одражава утицај електричног џеза. Нумере које су Адерли и његови бендови прославили укључују "This Here" (написао Боби Тимонс), "The Jive Samba", "Work Song" (написао Нат Аддерлеи), "Walk Tall" (написали Завинул, Мароу и Реин) и "Mercy, Mercy, Mercy" (написао Џо Завинул) – по тој соул џез нумери из 1966. године га можда највише памти шира публика – она је постала велики crossover хит на поп и Р&Б листама.

Примљен је у „DownBeat Jazz Hall of Fame“. Композиција Џо Завинула "Cannon Ball" на албуму „Black Market“ његове групе „Weather Report“ је омаж његовом бившем вођи.Пепер Адамс и Џорџ Мраз посветили су му композицију "Julian" на истоименом албуму.

Коментари

Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса
Ruzmarin
Рузмарин – биљни еликсир младости, чува наше памћење и отклања болове