Читај ми!

33. Међународна трибина композитора у Београду

Пратићете снимак концерта одржаног 7. октобра у Културном центру Пароброд када су изведена дела Масима Луричеле, Амоса Елкане, Ивана Елезовића, Матеје Николића и Драгана Латинчића.

Концерт је започео композицијом Судњи дан за соло фагот америчко-израелског аутора Амоса Елкане. Дело је написано 2020. године и оригинално је настало за видео рад Јосија Забарија, у коме се критикује политичка ситуација у Израелу. У њему Елкана истражује прожимање музике и политичког коментара, користећи дубоке и резонантне тонове фагота како би створио утисак хитности и потребе за промишљањем.

Уследиће композиција Inconsistent Dialogue за тромбон и виолину Ивана Елезовића. Овај уметник, који је докторирао на Универзитету Илиноис у Урбани-Шампањ, а потом се усавршавао и на Иркаму, има разноврсан опус који укључује акустичка и електроакустичка дела, укључујући мешовите медије. Дело Inconsistent Dialogue написано је за необичан састав: тромбон и виолину, а у њему аутор истражује екстремне опсеге и савремене технике у домену оба инструмента. Као последица тога, интригантне боје звука постају очигледне због јединствености и специфичности сваког од ових инструмената који стварају колаж фрагментарних комбинација у којима се јавља осећај неочекиваних и непредвидивих ситуација.

Матеја Николић се представио са делом композицијом Инхармонични сјај. Николић је инспирацију за ово дело пронашао у једном интересантном аспекту звука, а то је инхармоничност. Инхармоничност представља одступање одређених тонова у аликвотном низу од њиховог стандардног распореда. Како Николић наводи, „слушајући звона, која имају ову карактеристику у свом звуку, јавила ми се идеја да можда још много феномена у природи заправо нису толико савршени колико се нама то чини, али да им управо та несавршеност даје посебну чар“, закључује аутор.

Емисију посвећену делима представљеним на прошлогодишњој Међународној трибини композитора настављамо са Три песме на стихове Мирољуба Тодоровића, аутора Драгана Латинчића, а на крају ћете чути и Надреалне портрете за вибрафон италијанског композитора Масима Лауричеле. Дело је подељено на пет ставова, а сваки од њих инспирисан је, како аутор наводи, једном надреалном сликом.

 

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом