Читај ми!

Жоао Домингош Бомтемпо на европској музичкој сцени

У завршној, петој емисији циклуса којим обележавамо 250. годишњицу рођења Жоаа Домингоша Бомтемпа, слушаћете музику овог аутора и Луиђија Керубинија.

Централни вокално-инструментални опус Бомтемпа, Реквијем из 1819. године, посвећен је сећању на португалског песника из 16. века Луиша де Камоеша. Након кратког повратка у Лисабон, Бомтемпо је другу деценију 19. века поново провео у европским музичким центрима Лондону и Паризу, а Реквијем представља круну ове декаде Бомтемповог стваралаштва. Конципиран је на трагу традиције Моцарта и Керубинија, засићен снажним музичким контрастима и драматским патосом. Посебно је занимљиво то што је Бомтемпо сасвим растерећен традиционалних композиционих образаца и решења која су представљала канон за израду ставова мисе за мртве. У поређењу са савременицима, Бомтемпо овим делом показује изражену скепсу ка интегрисању оперских композиционих образаца у вокално-инструменталне жанрове духовне музике.

Слушаћете и вокално-инструментално дело из пера Бомтемповог париског савременика италијанског композитора Луиђија Керубинија. Реч је о сценској музици, односно три хорске нумере за представу Смрт Мирабоа из 1791. године, посвећену једном од водећих актера Француске буржоаске револуције.

Аутор Срђан Атанасовски
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом