петак, 14.03.2025, 20:30 -> 12:07
Светске музичке позорнице
Музика Франца Листа и Петра Чајковског у извођењу Данског националног симфонијског оркестра под управом Фабија Луизија. Снимак из серијала Премијум концерти Еурорадија забележен 7. новембра прошле године у Концертној дворани у Копенхагену, уступљен нам је посредством међународне размене. Најпре ћете чути Листов Први клавирски концерт у Ес дуру у којем је као солисткиња наступила Лиз де ла Сал.
Рођена 1988. у Паризу, у француско-руској породици музичара, Лиз де ла Сал је већ у деветој години имала је свој први наступ на концерту који су слушаоци могли да прате у директном преносу на Француском радију, а у једанаестој је примљена на париски Конзерваторијум. Године 2004. освојила је специјално признање на конкурсу Млади концертни уметници које јој је омогућило наступе у Њујорку и другим америчким градовима. Исте године дебитовала је у Јапану, као и на фестивалима у Шлезвиг-Холштајну и Ла Рок д Антерон. Наступала је са водећим оркестрима и диригентима у бројним светским концертим дворанама, а занимљив је податак да је у периоду од 2013. до 2015. била и резидентна уметница Филхармоније у Цириху, где је управо са Фабиом Луизијем извела све Клавирске концерте Сергеја Рахмањинова.
У каријери која траје већ пуне две деценије, Лиз де ла Сал се афирмисала као истакнута савремена пијанисткиња чије музицирање красе изразити сензибилитет и зрелост. У њеном обимном дискографском опусу, који је остварила у сарадњи са издавачким кућама Наив Рекордс, Сони класикал и Филхармонија Рекордс, налазе се клавирске композиције, камерна остварења, као и клавирски концерти. Од 2003. када је објавила први албум са Рахмањиновљевим Етидама из опуса 39, до најновијег издања названог Фантазмагорија на којем се налазе Листове клавирске композиције, а који је Наив Рекордс објавио 14. фебруара ове године, Лиз де ла Сал је освојила награде музичког часописа Грамофон и Диапазон д’Ор магазина Диапазон, као и позитивне оцене стручне јавности. Поред наступа, она често води стручне радионице и курсеве у градовима у којима наступа.
Други део концерта испунила је Шеста симфонија у ха молу, опус 74 Петра Чајковског, названа Патетична.
Уредница Ирина Максимовић Шашић
Коментари