понедељак, 10.02.2025, 23:05 -> 13:44
Имагинарни пејзажи
Представићемо одабране нумере са албума „The Head As Form’d In The Crier’s Choir” Саре Давачи, објављеног у септембру прошле године као дигитално издање, за издавачку кућу Late Music.
Као и на својим претходним издањима, а посебно на последња два – Антифонали и Две сестре, ова канадска електроничарка која живи и ради у Лос Анђелесу, ствара деликатни звучни свет настао у сусрету средњовековних и ренесансних музичких референци са рафинираним истраживањима звучне боје и природне резонанце.
Давачијева се у својим композицијама пре свега бави деликатном психоакустиком интимних простора слушања, уз коришћење проширених трајања и једноставних хармонских структура које потцртавају суптилне варијације у засићењу аликвота, односно природне резонанце. На албуму који је пред нама налазе се звуци четворо различитих оргуља, као и мелотрона, електричних оргуља Korg CX-3, као и два аналогна синтисајзера The Prophet 5 и Korg PS-3100, које уметница свира. Поред тога, у појединим нумерама, попут Trio for Ground који ћете чути у емисији, учествују и други музичари као што су Ејвинд Канг, виола д’аморе, Пјер-Ив Марте, виола да гамба и Лиза Мекги, мецосопран.
Сам албум The Head As Form’d In The Crier’s Choir (Глава која је формирана у хору викача, слоб. прев), поседује јасан концепт, везан за мит о Орфеју и његовој судбини, фасцинатној и тужној, па отуда основни меланхолични тон композиција. У овој музици се осећају далеки утицаји минималистичке музике шездесетих и седамдесетих година, као и прогресивног рока и ране електронике, али и одјек спорих хармонских промена, уобичајених за барокну музику. Нумере које су пред нама, можемо доживети и као савремено читање ране музике са карактеристичним мешањем сакралног и секуларног, контемплативног и трансцендентног, док је крањи резултат деликатан и сведен, прецизан и промишљен.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари