петак, 23.08.2024, 22:05 -> 14:03
Нова дискографија
Албум „Реформација” пијанисткиње Мишке Рушди Момен, који је у јуну објавила издавачка кућа Хајпирион.
Ову тридесетдвогодишњу уметницу критика описује као једну од најпромишљенијих и најсензитивнијих британских пијанисткиња, а публику је освојила префињеним и изражајним интерпретацијама. Њен репертоар обухвата дела Моцарта, Бетовена, Шуберта и Шумана, као и остварења аутора из доба ренесансе. Посвећена је и извођењу дела савремених аутора као што су Нико Мјули, Виџеј Ајер и Елоиз Вернер. Сарађивала је са бројним оркестрима, а активна је и у пољу камерне музике. Године 2018. објавила је албум са Краљевском филхармонијом, а наредне године и солистички албум под називом Варијације са делима Кларе и Роберта Шумана, Феликса Менделсона, Јоханеса Брамса и Виџеја Ајера.
У вечерашњој емисији представићемо најновије издање Реформација Мишке Рушди Момен, објављено у јуну за издавачку кућу Хајпирион. На њему се налазе дела ренесансних аутора: Вилијама Берда, Орланда Гибонса, Џона Була и Јана Питерсона Свелинка, настала током периода енглеске реформације. Занимљиво је истаћи да Рушди Момен ове композиције интерпретира на модерном клавиру, премда су настале за вирџинал и портативне оргуље, на којима се интерпетација заснивала на артикулацији, темпу и текстури, без могућности које нуди широки динамички опсег данашњег клавира. Приступ музици за инструменте са диркама из доба ренесансе на модерном клавиру, Рушди Момен није анахрон. Она није желела, како истиче у програмској књижици, да рекреира звук старијих инструмената, већ је њен циљ био да пренесе дух и блиставост те музике, на начин који делује природно и блиско самом композитору и оригиналном инструменту. Рушди Момен сматра да је бити сам за инструментом са диркама јединствено, интимно искуство, које је исто и док свирамо на оргуљама, вирџиналу или клавиру.
Ауторка Јелена Дамјановић
Коментари