Читај ми!

Грамофонија – Одломци из опера

Одломке из опера Ђузепа Вердија, Ђоакина Росинија, Жака Офенбаха и Амилкареа Понкијелија изводе чланови оркестра Краљевске опере Ковент Гарден под управом Џорџа Шолтија. Емитујемо записе са винила који је објавила продукцијска кућа Лондон 1972. године.

Историја овог снимка започиње 1959. године и веома је живописна. Записе је начинио чувени британски сниматељ Кенет Вилкинсон са чијим радом смо се више пута сусретали у претходним емисијама, а забележени су у Кингзвеј дворани, познатој по томе што је четири године раније у њој први пут реализован комерцијални стерео снимак. Према изјавама Вилкинсона, то је био његов омиљени простор за снимања, без обзира на то што се налазио у близини линије метроа чија се бука преносила на снимке. То је могуће чути и на плочи коју вечерас емитујемо, на око минут од почетка. Упркос томе, снимање је резултирало репрезентативним винилом који је објављен у тренутку распламсавања борбе за квалитет стерео звука и био један од главних конкурената сродним издањима. У Сједињеним Америчким Државама је објављена као део Ар-Си-Еј каталога, у едицији Ливинг стерео под називом „Венеција”, а касније су уследила бројна реиздања под различитим етикетама и другачијих наслова, будући да је снимак постао један од најцењенијих записа у историји дискографије. Међу њима се истичу два аудиофилска на винилима од 200 грама из 1994. и 2016. године. Такође је значајно поменути и дигиталне верзије снимака, нарочито ону из 1995. године на златном компакт-диску, као и хибридно супер аудио компакт-диск издање из 2016. године.

Вилкинсон је реализовао велики број снимака сродних овом у Кингзвеј дворани, али нису сви остварили подједнак успех на тржишту. Међутим, разлози за то нису били у квалитету снимка, већ музике, те је Дека са њим на челу, постала једна од првих компанија у свету која је пружала услуге снимања другим издавачима, углавном окренутим аудиофилском тржишту. Управо је то пут којим је Ар-Си-Еј дошао до овог записа који је искористио за своју кампању промоције издања, тада називаних стерео ортофонске плоче, о чему је било речи у претходним емисијама. Иако су и сами реализовали стерео снимке, чак и пре Декиних инжењера, квалитет тих плоча није био на нивоу Вилкинсонових записа, те је ова плоча постала једна од најтраженијих у каталогу Ар-Си-Еја.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару