Читај ми!

Антологија српске музике

У вечерашњој емисији осветлићемо концертантна дела Срђана Хофмана. Чућете Концертантне епизоде за виолину и оркестар, Концертантну музику за клавир, 13 гудача и трака, те Кончерто гросо „Елипсе” за виолу, виолончело и гудаче.

Срђан Хофман спада у ред најзначанијих аутора савремене уметничке музике у нашој земљи у протекле три деценије. Рођен је 1944. године у Београду, где је основне и магистарске студије композиције завршио на Музичкој академији у Београду у класи професора Станојла Рајичића. У два маха био је на краћим усавршавањима у иностранству, и то: 1974. године у Дармштату, а 1975. године у Штутгарту и Келну. На Факултету музичке уметности почео је да предаје композицију и оркестрацију 1974. године, а из његове класе изашао је велики број афирмисаних уметника који данас активно учествују у уметности и култури у земљи и иностранству. Обављао је највише руководеће функције на Факултету музичке уметности, као и при Универзитету уметности у Београду. Био је један од оснивача Међународне трибине композитора у Београду и секретар националне секције Интернационалног друштва за савремену музику. На Факултету музичке уметности у Београду, иницирао је оснивање Тонског студија, а своју посвећеност разматрањима свих аспеката савремене музике, демонстрирао је и у књизи „Особености електронске музике”. Његово залагање за унапређење статуса композитора и музичких стваралаца у Србији, огледало се и у значајном ангажману у организацији за заштиту ауторских права, те је у два наврата био Председник Управног одбора Сокоја.

Опус Срђана Хофмана сачињавају бројна оркестарска, вокално-инструментална, камерна, солистичка, хорска и електроакустичка дела. Хофман је био двоструки добитник Мокрањчеве награде – 2010. године за композицију Гледајући у огледала Аниша Капура за две озвучене харфе и процесоре звука, затим 2015. за дело Кроз кутије звука 1 – као и две прве награде Трибине композитора за остварења Концертантна музика из 1993. и Знакови из 1994. године.

Кончерто гросо за виолу, виолончело и гудаче под називом Елипсе из 2020. године је изведен постхумно, у октобру 2021. године у оквиру 30. Међународне трибине композитора. Срђан Хфоман је о делу оставио само кратку цртицу да се „заснива на једној комплексној драматургији елиптичних односа у свим димензијама музичког тока, али и његових семантичких скривалица”. Композиција је настала на иницијативу виолисте Саше Мирковића, чију ћете интерпретацију уз Срђана Сретеновића на виолончелу и чути у емисији.

Уредница Ксенија Стевановић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње