Читај ми!

Антологија српске музике

У вечерашњој емисији осветлићемо концертантна дела Срђана Хофмана. Чућете Концертантне епизоде за виолину и оркестар, Концертантну музику за клавир, 13 гудача и трака, те Кончерто гросо „Елипсе” за виолу, виолончело и гудаче.

Срђан Хофман спада у ред најзначанијих аутора савремене уметничке музике у нашој земљи у протекле три деценије. Рођен је 1944. године у Београду, где је основне и магистарске студије композиције завршио на Музичкој академији у Београду у класи професора Станојла Рајичића. У два маха био је на краћим усавршавањима у иностранству, и то: 1974. године у Дармштату, а 1975. године у Штутгарту и Келну. На Факултету музичке уметности почео је да предаје композицију и оркестрацију 1974. године, а из његове класе изашао је велики број афирмисаних уметника који данас активно учествују у уметности и култури у земљи и иностранству. Обављао је највише руководеће функције на Факултету музичке уметности, као и при Универзитету уметности у Београду. Био је један од оснивача Међународне трибине композитора у Београду и секретар националне секције Интернационалног друштва за савремену музику. На Факултету музичке уметности у Београду, иницирао је оснивање Тонског студија, а своју посвећеност разматрањима свих аспеката савремене музике, демонстрирао је и у књизи „Особености електронске музике”. Његово залагање за унапређење статуса композитора и музичких стваралаца у Србији, огледало се и у значајном ангажману у организацији за заштиту ауторских права, те је у два наврата био Председник Управног одбора Сокоја.

Опус Срђана Хофмана сачињавају бројна оркестарска, вокално-инструментална, камерна, солистичка, хорска и електроакустичка дела. Хофман је био двоструки добитник Мокрањчеве награде – 2010. године за композицију Гледајући у огледала Аниша Капура за две озвучене харфе и процесоре звука, затим 2015. за дело Кроз кутије звука 1 – као и две прве награде Трибине композитора за остварења Концертантна музика из 1993. и Знакови из 1994. године.

Кончерто гросо за виолу, виолончело и гудаче под називом Елипсе из 2020. године је изведен постхумно, у октобру 2021. године у оквиру 30. Међународне трибине композитора. Срђан Хфоман је о делу оставио само кратку цртицу да се „заснива на једној комплексној драматургији елиптичних односа у свим димензијама музичког тока, али и његових семантичких скривалица”. Композиција је настала на иницијативу виолисте Саше Мирковића, чију ћете интерпретацију уз Срђана Сретеновића на виолончелу и чути у емисији.

Уредница Ксенија Стевановић.

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару