Читај ми!

Импровизоријум

Албум „Black Forest Dairy“ трија у саставу Харалд Кимиг – Данијел Штудер – Алфред Цимерлин.

Још је давне 1913. године Луиђи Русоло, сликар, композитор и градитељ експерименталних музичких инструмената написао футуристички манифест "Уметност буке" (arte dei rumori) у којем је изнео тезу да се људско ухо навикло на брзину, енергију и буку урбаног индустријског звучног пејзажа. Штавише, ова нова звучна палета захтевала је нови приступ музичким инструментима и композицији. Изнео је низ закључака о томе како ће електроника и друга технологија омогућити генерацијама музичара које долазе, да замене ограничену разноликост боја коју оркестар поседује, бесконачном понудом нових звукова, репродукованих уз помоћ одговарајућих средстава. Данас, у другачијем контексту, гудачки трио Кимиг-Штудер-Цимерлин преузима изазов електрификације музичког материјала, како то, између осталог примећује у пропратном тексту  за њихов најновији компакт диск “Black Forest Dairy”, пијаниста Жак Демијер. Трансдуктори и педале ефеката прогресивно отварају вишедимензионални простор, музику од 360 степени, где се наша перцепција стално преиспитује. Некада смо испред звука, некада изнад, некада испод њега, понекад потпуно уроњени у звук. Са ретким заједничким духом, музичари електричног трија Кимиг-Штудер-Цимерлин прате тренутне контуре новог „arte dei rumori“, усвојивши схватање да је простор незаобилазна компонента артикулације и комуникације у њиховој музици. Харалд Кимиг свира на електричној виолини и користи електронику, Данијел Штудер свира електрични контрабас, а  Алфред Цимерлин наступа на електричном виолончелу и користи електронику. Дискографска продукција Wide Ear Records је почетком априла објавила овај компакт-диск.

Аутор емисије: Миленко Мићановић

 

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије