Читај ми!

Мајстори барока

Концерте из опуса 17 Жак-Кристофа Нодоа интерпретирају чланови ансамбла Амбасадори – Ла Гранд Екири под уметничким руководством Алексиса Косенка.

О животу, Жак-Кристофа Нода, француског композитора, флаутисте и педагога не постоји много сачуваних податка. Најранији запис о њему као музичком аутору датира из брачног документа из 1719. године, где је уписан као мајстор музике. Након тога, спис из 1726. позиционира га као врло успешног извођача у Паризу, свеставајући га међу неколицину активних флаутиста. Иако је очигледно да је Нодо био познат и уважен као интерпретатор, није познато где је демонстрирао своје свирачко умеће. Ипак, с обзиром на бројне посвете меценама уметности и француској аристократији које красе његова дела, претпоставља се да је углавном наступао у приватним салонима високог париског друштва у којем се кретао. Између 1726. и 1742, Жак-Кристоф Нодо објавио је низ композиција, углавном за флауту, а његова последња збирка остварења појавила се 1752. године. Како је већину својих дела сам издавао, сматра се да је за живот првенствено зарађивао продајом својих партитура и уз помоћ педагошког рада. Такође, био је припадник масонерије, те постоје подаци да је 1737. године изабран за “супервизора музике” у Кустос-Вилроа ложи. О другим и каснијим активностима овог аутора се данас мал зна. Нодо је преминуо је 1762. године у Паризу, а у званичном документу је описан као “мајстор флауте и музике”. 

Жак-Кристоф Нодо, припада оној струји француског позног барока која је својим залагањем попречну флауту довела до статуса високо цењеног солистичког инструмента. С тим у вези, Нодоов опус посвећен је претежно концертима или сонатама за једну или две флауте и басо континуо. Поред њих, своја дела је посветио и инструментима из породице гајди – као што су мизета и харди-гарди – који су у барокном периоду у Француској уживали своје златно доба. Концерти које емитујемо у емисији писани су у италијанском стилу, и допринели су јачању улоге коју је италијански соло концерт имао у француској литератури за дувачке инструменте. Дела су технички захтевна и траже завидну вештину свирања. Употребом инструмената из породице гајди у циљу стварања специфичног хармонског језика, Нодо је евоцирао тада врло популарне пасторалне слике и атмосферу: зору, буђење природе, тишину шуме, као и почетак лова и сеоске гозбе.

Ауторка: Саша Тошковић.

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње