Читај ми!

Музика вива

Остварења Јаниса Киријакидеса

Киријакидес је рођен у Лимасолу 1969, да би се са пет година преселио у Велику Британију. Музичке студије завршио је на Универзитету у Јорку, а потом је усавршавање наставио у Холандији, на Краљевској конзерваторијуму у Хагу у класи Луја Андрисена и Дијка Рајмакерса. Као млади композитор, на светску сцену је ступио 2000. године као добитник Гаудемаусове награде за кантату „Конспираси”, а касније су његова дела освојила и признања као што су француска „Кварц” награда за електронску музику, холандска награда Тонцетерес, Вилем Пајпер награда и друге.

Окосницу поетике Јаниса Киријакидеса чини истраживање процеса слушања и односа између перцепције, емоција и језика. Зато он често посеже за стварањем нових форми и хибридних медија, те се у његовом опусу налази преко сто композиција за музички театар, мултимедије или електроакустичка дела за камерне групе и велики ансамбл.

На почетку емисије ћете чути како виолончелиста Франческо Дилон изводи композицију Речи и песме без речи Јаниса Киријакидеса, која је 2014. године победила на Међународном Роструму композитора, најзначајнијем радијском такмичењу у области савремене музике. Потом следи први део перформативне инсталације под називом Мода Томоко Мукајаме у којој ова уметница испитује нашу фасцинацију модом као највишим изразом лепоте. Музички сегмент је Киријакидес изградио на супростављању интимног, готово херметичког звучног света и ритмичне, денс музике која се користи за догађаје модне индустрије. Киријакидес тиме покушава да дочара две стране моде: гламурозну спољашњост, конзумеризам и жељу, односно унутрашњи дијалог испуњен несигурношћу, искривљеном сликом о сопственом телу и изолованошћу.

Емисију ће заокружити Киријакидесова композиција Циркадијални надзор. Дело је написано за квартет удараљки Електроник хамер, а основна идеја композиције је посматрање протицања времена. Теренски записи начињени током двадесет четири сата на одабраној локацији, убрзавају се шездесет пута, како би дело трајало двадесет четири минута. Последица овакве „кондензације” јесте да, догађаји попут промене временских прилика, или често нама неприметни обрасци у саобраћају, постају звучно опажљивији, док акустички догађаји који у реалном времену трају кратко и који најчешће привлаче нашу пажњу, готово нестају без трага.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије