понедељак, 10. јун 2019, 22:35
Хроника Трећег програма
Емитоваћемо осврт Долорес Станојевић на поставку радова Клемона Бедела „Shimmering Trough Reality/Светлуцање кроз стварност” и на изложбу Адриен Ујхази „Такав је живот… Циклуси Геје”, које су отворене у Галерији Културног центра Град у Београду; а потом осврт Дејана Петровића на филмове Тонија Палмера „Птица на жици: Ленард Коен” и Виљема Баптиста „Инстант снови”, приказане на 12. БЕЛДОКС-у.
Током маја у галерији Културног центра Град у Београду отворене су две изложбе посвећене еколошким темама. Том приликом представљени су радови француског уметника Клемона Бедела Shimmering Trough Reality и новосадске уметнице Адриен Ујхази Такав је живот... Циклуси Геје. Серија слика великих димензија Клемона Бедела, упркос катаклизмичким призорима индустријских постројења и суморној надреалистичкој атмосфери којом одишу руинирани и напуштени архитектонски простори, ипак одражава наду у победу природе и живота, што је представљено благим треперењем животне светлости и самим насловом циклуса, коментарише Долорес Станојевић.
С друге стране, поставка Адриен Ујхази Такав је живот наставак је њеног вишегодишњег рада Циклуси Геје, којим уметница истражује однос човека и природе, са идејом да начини органско дело које није превише обрађено, уз помоћ потпуно природних материјала (најчешће житарица, али и брашна, сламе, песка, воска и кудеље), чувајући приликом интервенција њихове боје и текстуре.
* * *
Са 12. Међународног фестивала документарног филма БЕЛДОКС, који је одржан од 8. до 15. маја у Београду, Дејан Петровић издваја остварења Тонија Палмера Птица на жици: Ленард Коен и Виљема Баптиста Инстант снови. Први филм је прича о фантомском и легендарном давно „изгубљеном документарцу", посвећеном једној години из монументалне каријере (дуге више од пола века) свестраног и мултиталентованог канадског уметника - Ленарда Коена. Документарац који прати Коенову турнеју по двадесет градова Европе током 1972. године, британски аутор Тони Палмер успео да доврши и широкој публици представи тек 2010. Нема сумње да ће Птица на жици унутар своје одабране публике веома брзо задобити култни статус, као што ће и свим осталим потенцијалним гледаоцима представљати вредан и аутентичан документ о једном тренутку у каријери овог несвакидашњег уметника.
Инстант снови холандског редитеља Виљема Баптиста за своје протагонисте има страствене љубитеље полароид фото-апарата. Упознајемо научника у пензији Стивена Херчена, који у подједнакој дози дели теоријску и практичну афилијацију ка овом виду фотографије, а у појединим моментима увелико подсећа на овештали прототип „лудог научника". Уз сугестивну музику и широк спектар психоделичних боја, у форми филмованог есеја, пратимо животне праксе највернијих корисника данас увелико превазиђене технике фотографисања, а посебно су дирљива објашњења полароид-занесењака због чега управо овај формат никада не може бити превазиђен и како спонтано хватање одређеног момента кроз тренутну израду слике чини непролазне снове могућим.
Читала
Биљана
Јовановић.
Уредница
емисије Тања
Мијовић.
Коментари