понедељак, 29. апр 2019, 22:20
Хроника Трећег програма
Eмитoвaћемо осврт Љиљане Ћинкул на изложбу графика Ранке Лучић Јанковић у галерији Удружења ликовних уметника Србије, као и осврт Дејана Петровића на филмове Паола Сорентина „Они” и Мирослава Терзића „Шавови”, приказане на 47. ФЕСТ-у.
У галерији УЛУС-а 17. априла отворена је изложба уметнице Ранке Лучић Јанковић једноставног назива Графике. По речима Љиљане Ћинкул, ова уметница је је већ четврту деценију присутна на нашој ликовној сцени; својим радом Ранка Лучић Јанковић настоји да идејну, естетску и визуелну синергију своје графике добро избаласира са флуидним стањем сопственог духа и интелекта. У овако развијеном идејном концепту ауторка супериорно влада графичким медијем и његовим финесама, а полазећи од класичне дубоке штампе, њен рад у процесу је обогаћен несвакидашњим комбиновањем графичких техника. Тако се за њене радове може рећи да су својеврсна похвала руци, али и својеврсна кристализација графичког знака који је сачувао свој сензибилни карактер, чему доприносе и називи графика – Пут живота, На крају, Ћутање, Месечев пољубац - оживљавајући поетичност животних феномена.
* * *
Италијански редитељ Паоло Сорентино представио је фестовској публици ново дело Они, које је приказано у склопу програма „Фест 47 Гала" и имало је част да затвори нашу највећу филмску манифестацију. Следећи траг успелог остварења Див, које је дочаравало сиву еминенцију политичке сцене друге половине 20. века, Ђулија Андреотија, Сорентино сада поглед усмерава ка ексцентричном милионеру, медијском магнату, лидеру популистичке странке „Форца Италиа!" и неприкосновеном газди фудбалског клуба Милан – Силвију Берлусконију. Како оцењује Дејан Петровић, ово остварење је слабијег замаха од неколико претходних Сорентинових филмова, али је ипак довољно добро да не разочара гледаоца заинтересованог за политичке и медијско-естрадне феномене свог времена.
Храбар и ангажован искорак ка једној од најкрупнијих „јавних тајни" СФРЈ чини Мирослав Терзић својим новим филмом Шавови приказаним у склопу програмске целине „Српски филм" 47. ФЕСТ-а. Једино регионално остварење приказано на протеклом Берлиналу, снимљено је према сценарију Елме Татарагић, а на велико платно доноси мистериозну колико и монструозну причу о злочину без казне, односно о организованој крађи беба из југословенских породилишта.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари