понедељак, 13. нов 2017, 22:20
Хроника Трећег програма
Емитоваћемо осврт Стефана Савића на концерт који су на затварaњу 49. БЕМУС-а одржали чланови Симфонијског оркестра РТС-а, као и осврт Дејана Петровића на филмове Петре Волпе „Божански поредак” и Пауа Фауса „Ада за градоначелницу”, приказане на 13. филмском фестивалу Слободна зона.
На затварању 49. Београдских музичких свечаности, 20. октобра у великој сали Коларчеве задужбине, наступили су Симфонијски оркестар Радио-телевизије Србије, којим је дириговао Бојан Суђић, а улогу солисте имао је виолиниста Јуриј Ревич. Изведена су дела Дамјана Јовичина Математички сан, Концерт за виолину и оркестар Никола Паганинија и избор нумера из балета Ромео и Јулија Сергеја Прокофјева. Стефан Савић посебно истиче лепу традицију БЕМУС-а да сваке године поручује ново дело домаћег композитора. Ове године част је припала младом композитору Дамјану Јовичину који се предстaвио делом писаним за симфонијски оркестар Математички сан, а како стоји у програмској књижици - композиција говори о формалном стању сна у неформалном сну стваралаштва рефлектованим кроз однос структурисаног и хаотичног, намерног и нехотичног, умереног и неумереног, више него класичног и некласичног.
* * *
Са 13. филског фестивала „Слободнa зона", који је одржан од 1. до 6. новембра у Београду, Новом Саду и Нишу, Дејан Петровић пише о два остварења која говоре о женском политичком активизму. Прво ће бити речи о филму Божански поредак редитељке Петре Волпе, у којем пратимо домаћицу Нору која ће почетком седамдесетих година двадесетог века преузети веома активну улогу у борби за право гласа жена у Швајцарској. Други је документарни филм Ада за градоначелницу редитеља Пауа Фауса, а централна фигура овог остварења је непосредна и симпатична Ада Колау, која ће прећи пут од анонимне политичке активисткиње до национално препознатљиве личности и тако доспети на место градоначелнице Барселоне.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари