понедељак, 30. окт 2017, 22:25
Хроника Трећег програма
Емитоваћемо осврт Иване Цмиљановић на наступ Нурије Риал и Едина Карамазова у Задужбини Илије Милосављевића Коларца у Београду, као и осврт Бојане Радовановић на концерт камерне музике Пандемонијум који су у сали Београдске филхармоније одржали њени чланови под диригентским вођством Хајнца Карла Грубера.
Осме вечери 49. БЕМУС-а концерт су одржали гитариста и лаутиста Един Карамазов и сопран из Шпаније Нурија Риал, који су извели Пет сефардских песама Лоренца Палома, композиције из циклуса Тонадилије у старом стилу Енрикеа Гранадоса, дело Катедрала Агостина Бариоса и Седам шпанских песама Мануела де Фаље. Како оцењује Ивана Цмиљановић, Един Карамазов и Нурија Риал су показали да је њихов заједнички пројекат веома узбудљив за београдску публику, те се можемо надати да ће заживети и у концертним дворанама широм света. Својом изванредном интерпретацијом доказали су да итекако могу да прошире поље свог уметничког деловања, а њихов наступ био је један од најзанимљивијих и најинвентивнијих тренутака овогодишњег БЕМУС-а.
* * *
На другом концерту из циклуса камерне музике Пандемонијум, који ове сезоне приређује и изводи Београдска филхармонија, наступио је солиста и диригент Хајнц Карл Грубер. Том приликом изведена је Музика преображења (опус 42а) и одломак из опере Das Märchen von Franferlieschen Schönefüßchen (из 1983. године) Курта Шверцика, те Груберов пандемонијум за шансоњера и ансамбл према поезији за децу Х. К. Артмана Франкештајн. По речима Бојане Радовановић, широка палета стилова, упакована у један концерт обојен једноставним, тоналним језиком, са утицајима популарне музике с почетка 20. века, подстицајно су деловали на изражајност и убедљивост извођења. Кратки одсеци низали су се јадан за другим у надахнутом музицирању извођача, истичући у хумористичном или ироничном окружењу концизне солистичке деонице Мирослава Петровића (виолина), Немање Станковића (виолончело) и Корнела Папиште (туба).
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари