Хроника Трећег програма

Можете пратити осврт Милана Завише на филмове Калина Петера Нецера „Ана, љубави моја“ и Јана Матушинског „Последња породица“, који су приказани на Фестивалу европског филма на Палићу.

Остварење румунског редитеља Калина Петера Нецера Ана, љубави моја описује генезу и пропаст једне љубавне приче, која почиње једноставно: двоје младих се упознају и заљубљују, студирају заједно, имају одређену прошлост за собом, девојка пати од анксиозности, младић настоји да јој помогне и у свему томе заборавља себе. Дубоко уроњен у реалистичку изведбу, кроз дијалог као основно средство, Нецер је филм замислио и врло успешно реализовао као „ванинституционалну психоаналитичку игру са Адријаном Титијенијем у сјајној, врло дискретној улози психоаналитичара од кога сазнајемо за све оно што се дешава у филму и који служи као хладни катализатор и подстрекач радње, али и као неко ко ће настојати да ствари прожме новим увидима и начинима гледања, а да тога ни Тома који код њега иде, ни ми који филм гледамо, не будемо у први мах свесни", пише Милан Завиша.

За разлику од такмичарског програма где је приказан филм Ана, љубави моја, у програму „Парелеле и судари" приказана је сторија о једној породици, али са другим тачкама нагласка и потпуно другачијег изведбеног проседеа. Реч је о дебитантском остварењу пољског аутора Јана Матушинског Последња породица, снимљеном прошле године, које доноси индиректну биографску причу о сликару, фотографу и вајару Жђиславу Бексинском, његовој жени Зофији и сину Томашу, док би се четвртим, врло важним актером могао сматрати њихов стан у којем се радња углавном и одвија.

Главна фигура филма је син Жђислава Бескинског, Томаш, трагичан лик око кога се радња све више центрира - поступци других ликова објашњавају се његовим, а они иду од константних благих или мање благих неуроза, преко самоскривљене опседнутости сопственом непојавношћу, па све до врло отворених самоубилачких тенденција. Изванредној реконструкцији породичних турбуленција доприноси и мајсторски вођена камера која је увек ту код ликова, али ипак довољно далеко да се осети блага дистанца у односу на њих, како би им се дао одређени простор за испољавање сопствених личности, а да то не буде урађено науштрб нарушавања одређених интимности.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње