Хроника Трећег програма

Прочитаћемо осврт Бошка Милина на представу „Ричард Трећи”, према истоименом комаду Виљема Шекспира, коју је у Народном позоришту у Београду режирала Снежана Тришић, а потом осврт Радомира Путника на књигу изабраних драма Бошка Сувајџића „Перитеорион”, објављену у издању Удружења драмских писаца Србије.

Снежана Тришић је поставила Ричарда Трећег, дело које се снагом песникове имагинације и философије врло рано издвојило из корпуса историјских хроника и с правом се сврстало међу најрепрезентативније Шекспирове трагедије, као изазов за глумачку поделу Народног позоришта. Како коментарише Бошко Милин, редитељка се трудила, веома разумно, да у представи изостави непотребна излагања баналним учитавањима и актуелизацијама, пренаглашавање сигурних сценских трикова, а није било ни препуштања заводљивим скретањима ка неизвесним и рискантним стазама, тако да је преостало оно без чега се не може и на чему све почива - улога Ричарда Трећег. Ту улогу Игор Ђорђевић је реализовао пронашавши у лику који игра довољно онога што треба да се тумачи, као и довољно средстава којима га пред нашим очима и ушима представља. Он је овоме лику прилагодио и кретање и глас, налазећи праву меру за реаговање на акције сваког појединачног партнера на сцени, а међу њима су били Вања Ејдус, Александар Ђурица, Светлана Бојковић, Нела Михаиловић и Наташа Нинковић, Небојша Дугалић и други. Овом представом београдско Народно позориште је показало да је кадро да се носи са изазовима величине Шекспировог дела и остаје нам да верујемо како ће се у будућности кретати ка оваквим успесима.

* * *

У новој књизи драма Бошка Сувајџића Перитеорион налазе се четири драме: „Перитеорион", „Вишњић", „Иларион" и „Голубачка мушица" По речима Радомира Путника, подстицаје за писање драма аутор је нашао у српској историји; теме из националне историје Сувајџић преузима када и ако оне поседују амбивалентни потенцијал; другачије речено, писац из националне историје (и њој примерене националне митоманије) издваја оне догађаје, ликове или периоде у којима се увек испољавало двојство од којих је начињено тумачење те исте историје или митоманије. Доводећи у сумњу досадашња тумачења, испитујући њихову заснованост али и последице које су оставила на доцнији ток развоја српске државе и друштва, Бошко Сувајџић налази могућност да у драмском облику представи или њихово травестирање, или гротескно увећање, и тиме ствара изузетно добро писане и мишљене позоришне комаде.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње