Век хармонике

Интерпретације Милоша Миливојевића

Милош Миливојевић рођен је у Крагујевцу, где је завршио средњу Музичку школу као ђак генерације, у класи реномираних професора Радомира Томића и Војина Васовића. Године 2002. постаје ситпендиста Краљевске музичке академије у Лондону, а две године касније наступа као једини представник Академије на церемонијалним свечаностима краљевске породице на Универзитету у Лондону.

Милош Миливојевић активно наступа као солиста и члан камерних састава од којих се издвају Лондон танго квинтет, ансамбл Космос, Акорд дуо и world music састав Паприка. Овај уметник издваја неке од наступа који су му од посебног значаја, као што су они у Вембли арени, Ројал Алберт холу, опери у Сиднеју, Вигмор холу и Кадоган холу.

У звање сарадника на Краљевској музичкој академији у Лондону именован је 2014. године, када је од ове високошколске установе добио и признање за допринос култури и стваралаштву у својој професији.

Милош Миливојевић активно сарађује са композиторима и до сада је извео више од 40 светских премијера дела за соло хармонику и камерних композиција. Издвајају се светске премијере композиција британских аутора Ентонија Гилберта, Патрика Нана као и британска премијера Секвенце за хармонику италијанског композитора Лучана Берија.

Од почетка професионалне каријере британска критика издваја Милоша Миливојевића као талентованог уметника, који својим интерпретацијама показује да је „неустрашив" виртуоз, а позитивне критике објављене су и у угледним дневним листовима Индипендент, Гардијан и Тајмс.

У емисји која је на програму 30. априла слушаћете остварење под називом Миш британског аутора Бена Фоскета, као и светску премијеру композиције Космичка брзина за хармонику и гудачки квартет Патрика Нуна. Потом ћете чути Либертанго Астора Пјацоле, Корал и варијације из Сонате за оргуље у де-молу, Феликса Менделсона као и Сјај љубичасте розете Ентонија Гилберта. Ово дело за соло фри-бас хармонику аутор је 2003. године посветио Милошу Миливојевићу, а инспирација му је била катедрала у Бајеу у Француској, њена историја, али и богата розета коју је видео једног септембарског јутра у њеном пуном сјају. Аутор на хармоници евоцира звук оргуља, који се појављује на самом почетку композиције. Ово је једно од дела где су колоратурна и осећајна интерпретација Милоша Миливојевића у првом плану, а снимак извођења забележен је на концерту одржаном на НОМУС-у у Новом Саду 2004. године.



Уредница емисије Марија Вуковић



Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње