недеља, 30. апр 2017, 20:45
Век хармонике
Интерпретације Милоша Миливојевића
Милош Миливојевић рођен је у Крагујевцу, где је завршио средњу Музичку школу као ђак генерације, у класи реномираних професора Радомира Томића и Војина Васовића. Године 2002. постаје ситпендиста Краљевске музичке академије у Лондону, а две године касније наступа као једини представник Академије на церемонијалним свечаностима краљевске породице на Универзитету у Лондону.
Милош Миливојевић активно наступа као солиста и члан камерних састава од којих се издвају Лондон танго квинтет, ансамбл Космос, Акорд дуо и world music састав Паприка. Овај уметник издваја неке од наступа који су му од посебног значаја, као што су они у Вембли арени, Ројал Алберт холу, опери у Сиднеју, Вигмор холу и Кадоган холу.
У звање сарадника на Краљевској музичкој академији у Лондону именован је 2014. године, када је од ове високошколске установе добио и признање за допринос култури и стваралаштву у својој професији.
Милош Миливојевић активно сарађује са композиторима и до сада је извео више од 40 светских премијера дела за соло хармонику и камерних композиција. Издвајају се светске премијере композиција британских аутора Ентонија Гилберта, Патрика Нана као и британска премијера Секвенце за хармонику италијанског композитора Лучана Берија.
Од почетка професионалне каријере британска критика издваја Милоша Миливојевића као талентованог уметника, који својим интерпретацијама показује да је „неустрашив" виртуоз, а позитивне критике објављене су и у угледним дневним листовима Индипендент, Гардијан и Тајмс.
У емисји која је на програму 30. априла слушаћете остварење под називом Миш британског аутора Бена Фоскета, као и светску премијеру композиције Космичка брзина за хармонику и гудачки квартет Патрика Нуна. Потом ћете чути Либертанго Астора Пјацоле, Корал и варијације из Сонате за оргуље у де-молу, Феликса Менделсона као и Сјај љубичасте розете Ентонија Гилберта. Ово дело за соло фри-бас хармонику аутор је 2003. године посветио Милошу Миливојевићу, а инспирација му је била катедрала у Бајеу у Француској, њена историја, али и богата розета коју је видео једног септембарског јутра у њеном пуном сјају. Аутор на хармоници евоцира звук оргуља, који се појављује на самом почетку композиције. Ово је једно од дела где су колоратурна и осећајна интерпретација Милоша Миливојевића у првом плану, а снимак извођења забележен је на концерту одржаном на НОМУС-у у Новом Саду 2004. године.
Уредница емисије Марија Вуковић
Коментари