понедељак, 31.10.2016, 20:15 -> 12:19
Извор: Tрећи програм
Хроника Трећег програма
Можете слушати осврте са 48. БЕМУС-а који се одржава од 19. октобра до 1. новембра у Коларчевој задужбини, Свечаној сали Скупштине града, Опери и театру Мадленианум, Етнографском музеју, Саборној цркви и Свечаној дворани Југословенске кинотеке. На почетку емисије прочитаћемо осврт Сање Куњадић на отварање Београдских музичких свечаности, потом следи осврт Милице Андрејевић на наступ Мушког хора „Оптина пустиња” из Санкт Петербурга, а Хронику завршавамо освртом Ксеније Стевановић на премијерно извођење опере Стевана Христића „Сутон”.
* * *
Треће музичке вечери 48. БЕМУС-а пред љубитељима хорске a capella музике у Сали Коларчеве задужбине наступио је Мушки хор „Оптина пустиња”, који од 1996. године делује при подворју истоименог манастира, тачније у храму Успења Пресвете Богородице у Санкт Петербургу. Оснивач и уметнички руководилац хора је Александар Семјонов, а потпун ансамбл чини једанаест академских певача, док су на београдском концерту наступила седморица, при чему су се као солисти издовојили искусни контратенор Александар Горбатјенко и басопрофондо Владимир Милер. Концертни програм су чинила два дела: у првом је представљен део богате руске литургијске традиције, а у другом једанаест световних песама. Како оцењује Милица Андрејевић: „овај камерни ансамбл показао је завидно вокално умеће, разноврсне динамичке нијансе и занимљив, нама у великој мери непознат репертоар”.* * *
У Опери и театру Мадленианум у Земуну 22. октобра премијерно је изведена опера Сутон Стевана Христића, и то први пут после 1954. године у комплетној верзији, заједно са балетским дивертисманом. Радња опере Сутон смештена је у 19. век и тиче се пропадања дубровачке властеле под утицајем економске стагнације и Наполеоновог укидања републике, а базирана је на на другом делу Дубровачке трилогије Ива Војновића, уз интерполацију песме „Снови” Јована Дучића, чији стихови су послужили за арију капетана Луја. Како коментарише Ксенија Стевановић: „укључивање балетског дивертисмана морало је да буде сценски промишљеније како би гледаоци увидели важност његовог постављања у комплетирану, „критичку“ верзију јединог Христићевог оперског остварења. Нова поставка опере Сутон је показала да оперу пре свих чине певачи и да су наши оперски уметници спремни да одговоре и на много радикалније режијске задатке и да су они највреднији ресурс када говоримо о стању опере код нас”.Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари