Хроника Трећег програма

Можете слушати осврте са 48. БЕМУС-а који се одржава од 19. октобра до 1. новембра у Коларчевој задужбини, Свечаној сали Скупштине града, Опери и театру Мадленианум, Етнографском музеју, Саборној цркви и Свечаној дворани Југословенске кинотеке. На почетку емисије прочитаћемо осврт Сање Куњадић на отварање Београдских музичких свечаности, потом следи осврт Милице Андрејевић на наступ Мушког хора „Оптина пустиња” из Санкт Петербурга, а Хронику завршавамо освртом Ксеније Стевановић на премијерно извођење опере Стевана Христића „Сутон”.

На отварању овогодишњег БЕМУС-а, 19. октобра у Дворани Коларчеве задужбине, Симфонијски оркестар Радио-телевизије Србије, под управом Бојана Суђића, извео је дела Јоханеса Брамса и Петра Илича Чајковског. Као солиста је наступио виолиниста Драган Средојевић, млади дипломац Конзерваторијума „Чајковски” и члан оркестра Маринског театра у Санкт Петербургу. Ипак и упркос очекивањима, главни утисак концерта био је наступ самог оркестра, који се показао као један од стожера музичке културе Србије, а по речима Сање Куњадић: „бити упоришна или референтна тачка, носи обавезу одржавања извођачког и уметничког нивоа”. Сходно томе, можемо се надати да ће ансамбл квалитета и значаја какав има Симфонијски оркестар РТС-а наставити да се развија, уз повремена гостовања страних диригената.

*     *     *

Треће музичке вечери 48. БЕМУС-а пред љубитељима хорске a capella музике у Сали Коларчеве задужбине наступио је Мушки хор „Оптина пустиња”, који од 1996. године делује при подворју истоименог манастира, тачније у храму Успења Пресвете Богородице у Санкт Петербургу. Оснивач и уметнички руководилац хора је Александар Семјонов, а потпун ансамбл чини једанаест академских певача, док су на београдском концерту наступила седморица, при чему су се као солисти издовојили искусни контратенор Александар Горбатјенко и басопрофондо Владимир Милер. Концертни програм су чинила два дела: у првом је представљен део богате руске литургијске традиције, а у другом једанаест световних песама. Како оцењује Милица Андрејевић: „овај камерни ансамбл показао је завидно вокално умеће, разноврсне динамичке нијансе и занимљив, нама у великој мери непознат репертоар”.

*    *    *

У Опери и театру Мадленианум у Земуну 22. октобра премијерно је изведена опера Сутон Стевана Христића, и то први пут после 1954. године у комплетној верзији, заједно са балетским дивертисманом. Радња опере Сутон смештена је у 19. век и тиче се пропадања дубровачке властеле под утицајем економске стагнације и Наполеоновог укидања републике, а базирана је на на другом делу Дубровачке трилогије Ива Војновића, уз интерполацију песме „Снови” Јована Дучића, чији стихови су послужили за арију капетана Луја. Како коментарише Ксенија Стевановић: „укључивање балетског дивертисмана морало је да буде сценски промишљеније како би гледаоци увидели важност његовог постављања у комплетирану, „критичку“ верзију јединог Христићевог оперског остварења. Нова поставка опере Сутон је показала да оперу пре свих чине певачи и да су наши оперски уметници спремни да одговоре и на много радикалније режијске задатке и да су они највреднији ресурс када говоримо о стању опере код нас”.

 

Уредница емисије Тања Мијовић. 
Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом