Хроника Трећег програма

Емитоваћемо текст Александра Милосављевића написан поводом 50. БИТЕФ-a, с посебним освртом на представу "6 & 7", чији је кореограф Тао Је из Пекинга, а којом је отворен овогодишњи Фестивал.

Јубиларни 50. БИТЕФ одржан је од 24. септембра до 2. октобра у Београду и Новом Саду. Наслов фестивала је био „На леђима махнитог бика” што је, по речима Александра Милосављевића, била јасна алузија на данашњу Европу, растрзану кризама – економском, политичком, идеолошком и избегличком, но понајвише унутрашњим противречностима, које потврђују њену махнитост, али доводе у питање смисао метафоре о снажном, моћном бику.

Иван Меденица, нови уметнички директор, и Ања Суша, која се ове године опрашта од БИТЕФ-а чији је коселектор или селектор годинама била, одлучили су да 50. Фестивал не буде обележен пригодним наступима и присуством још пригоднијих гостију. Фестивалски репертоар чиниле су представе аутора и театара који сада први пут долазе на БИТЕФ. У том смислу изузетак је био једино Андраш Урбан и његова режија Стеријиних Родољубаца у београдском Народном позоришту, будући да је селекторски тандем сматрао да је то исувише битефовски значајна представа да би је БИТЕФ смео пропустити. Заправо, темељ њиховог избора, с једне стране, чини критеријум новума који позвани пројекти понајпре задовољавају у властитим срединама, те с друге стране, жеља селектора да Европи прикажу представе из држава које су из различитих разлога до сада биле маргинализоване са становишта евроцентристичког погледа на свет.

У наставку емисије биће речи о отварању фестивала, на којем је говор одржао Роберт Вилсон, а после чега је уследио наступ кинеске плесне команије Тао из Пекинга. Ови плесачи, који су се већ прославили својим наступима у Лондону, Берлину, Паризу и другим европским метрополама, извели су представу под називом 6 & 7, чији је кореограф Тао Је. Представа се састоји из два контрастирана дела, што „неминовно буди асоцијације на дуализам, али и компатибилност јина и јанга, а одсуство инструменталне музике сугерише могуће тумачење по којем је судбина човека – у свим модалитетима његове егзистенције и без обзира не све могуће варијетете – увек прецизно унапред одређена, те да ће она бити реализована на основу матрице која беспрекорно функционише и када се спољашње околности измене, па и пошто потпуно утихну првобитни импулси који, попут музике, занеме”, пише Милосављевић.

Уредница емисије Тања Мијовић. 

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње