понедељак, 16. мај 2016, 20:20
Хроника Трећег програма
Емитоваћемо осврт Ксеније Стевановић на концерт на којем је представљен компакт диск "Ватрења". Клавирски трио у српској музици у Скупштини града Београда, а потом осврт Јелене Дамјановић на наступ Београдске филхармоније 23. априла у Коларчевој задужбини.
Крајем априла у Скупштини града Београда одржан је програм Ватрења на којем је представљен истоимени компакт диск објављен у издању Удружења композитора Србије. Ово издање, чији је поднаслов Клавирски трио у српској музици, реализовали су пијанисткиња Катарина Радовановић Јеремић, виолинисткиња Јулија Хартиг и виолончелиста Горан Мрђеновић, који су се и представили на концерту. Како коментарише Ксенија Стевановић: „на једном нивоу чули смо одзвуке Баха кроз Пјацолино контрапунктско проширење танго музике, а на другом – и деспићевску везу са фолклорним слојем који је карактеристичан за стваралаштво Стојадиновић-Милић. У овом заокружењу програма, као и у супериорном владању самим извођењем, трио Катарина Радовановић Јеремић, Јулија Хартиг и Горан Мрђеновић показао се као наш најбољи састав ове врсте још од времена Београдског трија и Академског трија чије умеће баштине. Оваква врста промишљања континуитета, али и даљег развоја репертоара за клавирски трио у нашој земљи ставља овај ансамбл у врх овдашње академски оријентисане извођачке праксе”.
* * *
Последњи концерт Београдске филхармоније у оквиру циклуса „За почетнике“ био је конципиран са идејом да се публици представе дела познатих аутора, која нису често заступљена на концертним репертоарима оркестара у нашој земљи, али и ван ње. Тако је у суботу, 23. априла, у сали Коларчеве задужбине Београдска филхармонија, под управом Владимира Куленовића, извела дела Лудвига ван Бетовена, Петра Иљича Чајковског и Рихарда Штрауса. По речима Јелене Дамјановић: „ на концерту се показала заједничка посвећеност и ентузијазам у интепретирању композиција Бетовена и Штрауса, али с друге стране, због непромишљеног тумачења Концертне фантазије Чајковског, нажалост, нисмо могли да чујемо раскалашан извођачки потенцијал пијанисте Берија Дагласа. Ипак, поставља се питање да ли Београдска филхармонија, оваквим одабиром композиција може да призове „почетничку“ публику, односно да промени мишљење обичног слушаоца којем је намењен овај циклус, с обзиром на то да презентоване композиције захтевају, у најмању руку, познавање канонских дела из опуса сва три аутора, односно барем неколико темељних опуса стилских епоха и школа којима су композитори припадали”.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари