понедељак, 29. феб 2016, 23:45
Хроника Трећег програма
Можете слушати осврт Ане Тасић на 12. Фестивал европског дугометражног документарног филма „Седам величанствених”, а потом и Дејана Петровића на филмове Винсента Переза „Сами у Берлину” и Шернга Ли Хуанга и Ливије Унгур „Хотел Далас” приказане на 66. Берлиналу.
Од 29. јануара до 4. фебруара 2015. одржан је 12. Фестивал европског докуметражног документарног филма Седам величанствених на којем је, по традицији, приказано седам документарних филмова, у селекцији Туе Стина Милера, данског филмског аутора и теоретичара. У веома посећеној великој сали Сава центра приказани су филмови различитих тема - од живота и смрти, у остварењима Још један танго и У смирај живота, преко избегличке проблематике у Лампедузи зими и враћања у живот бивше наркоманке у филму Мелори, до коњичких трка у делу Палио.
Ана Тасић посебно скреће пажњу и на филм Јежија Шлатковског Дон Жуан, као на најбољи на овогодишњем Фестивалу; радња овогфилма дешава се у психијатријској установи, а главни лик је аутистични Олег, чија мајка има амбиције да га дубље укључи у социјални и емотивни живот.
* * *
У немачкој престоници од 11. до 21. фебруара одржан је 66. Берлински интернационални филмски фетивал (Берлинале).
Као што се од једног тако реномираног и угледног фестивала као што је Берлинале несумњиво и очекује, такмичарски програм понудио је и обиље озбиљних, актуелних и уметнички релевантних остварења, што је у потпуности случај и са новим филмом Сами у Берлину француског глумца и редитеља Винсента Переза, оцењује Дејан Петровић. Посреди је пригушени, децентни, али зато не и мање одлучни портрет већ времешног брачног пара Квангел, који ће се након губитка сина јединца, одлучити на приватни чин субверзије, и то исписивањем кратких, ефектних, логичних и отворено - самоубилачких порука (из „срца таме", из Берлин 1940-их година) на картонима величине разгледница, које су потом дистрибуирали широм ратом опијене метрополе.
Филм Хотел Далас, ауторског и брачног пара Ливије Унгур и Шернга Ли Хуанга, има за тему утицај западњачке популарне културе на пад комунистичких режима, а као пример је узета популарност телевизијске серије Далас на простору Руминије. У серији кратких разговора са сведоцима епохе, Ли Хуанг открива њихове запањујуће - мада не и толико неочекиване - предрасуде и истинске интимне драме настајале приликом сусрета са стварним светом изван земље, па чак и у додиру са својим најближим суседима, попут некадашње Југославије.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари