петак, 16. окт 2015, 21:40
Хроника Трећег програма
На почетку емисије читамо осврт Ане Тасић на представе Херберта Фича "Мурмел, мурмел" и Јернеја Лоренција "Илијада", изведене на 49. Битефу; потом следи осврт Маје Ристић на комад "Позив на погубљење", према тексту Андеја Червинског и у режији Слободана Скерлића; а у завршном делу емисије можете прати осврт Ивана Радосављевића на роман Давида Албахарија "Животињско царство".
Знатно бољи утисак оставила
је представа Илијада (копродукција Словенског народног гледалишча из
Љубљане, Местног гледалишча љубљанског и Цанкарјевог дома из Љубљане), према
Хомеровом епу и у редитељском тумачењу Јернеја Лоренција. Финале овог комада
остаће упамћено као тријумф уметноти и импозантно естетско заокружење једне
поетски изванредне сценске приповести.
* * *
Представа Позив на
погубљењe, према тексту Андеја Червинског и у режији Слободана Скерлића,
премијерно је изведена 8. октобра у Београдском драмском позоришту. „Централни
догађај овог трагикомичног, гротескног и стилски разбарушеног комада је
припрема стратишта за погубљење главног јунака, чија је једина кривица у томе
што је другачији – што у свету зла и мрака тежи за светлошћу и добром”, пише Маја
Ристић и додаје: „Позив на погубљење поседује кафкијански заплет, а
ликови се крећу необичним и надреалним светом илузије; извођачи у стилу
брехтовске глуме онеобичавају своје емоције и динстанцирају се од ликова које
тумаче, подстичући публику на размишљање, критику друштва и интелектуални
протест”.
* * *
Крајем прошле године издавачка кућа Чаробна књига из Београда објавила је роман Давида Албахарија Животињско царство. Како коментарише Иван Радосављевић: „у читавој причи (која унутар романа има конвенционални статус нађеног текста) наратор заправо излаже конкретне услове под којима је извршио убиство које сматра оправданим и корисним, односно излаже каузални ланац догађаја који разјашњава такав етички суд и потврђује његову коректност... Овде је јасно видљив механизам перпетуације насиља у којем се трауматизовани касније и сами претварају у трауматизаторе, чије жртве такође најпре претрпе, а затим и сами неком другом наносе трауму, и тако без краја”.
Уредница емисије Тања Мијовић
Коментари