петак, 25. сеп 2015, 21:40
Хроника Трећег програма
Емитоваћемом осврт Ане Тасић на монодрамске представе Роберта Лепажа "887" и Сајмона Мекбарнија "Сусрет", изведене на Единбуршком интернационалном фестивалу, потом осврт Дејана Петровића на филмове Кристине Грозеве и Петра Валчанова "Лекција" и Ласла Немеша "Саулов син", приказане на Сарајево Филм Фестивалу, а у завршном делу емисије прочитаћемо текст Џулије Брајан-Вилсон ''Предстaвљамо вам Роберта Хоџа'', написан поводом више новијих радова овог уметника.
* * *
Из програма недавно завршеног Сарајево Филм Фестивала Дејан Петровића издваја два остварења која су већ привукла пажњу публике и критике и на претходним фестивалима на којима су приказани. То су филмови Лекција бугарског сценаристичко-редитељског тандема Кристина Грозева – Петар Валчанов, и Саулов син мађарског аутора Ласла Немеша. Главна јунакиња бугарског филма ја учитељица која ће у тешкој финансијској ситуацији, изазваној банкарским дугом, морати да прекрши своје високоморалне принципе којима подучава ђаке. С друге стране, Саулов син је представник оног типа филмова у којима је заплет најмање битан, а у чијем квалитету убедљиво доминирају атмосфера, наговештаји, неизречени закључци, погледи, мимика и слично.
* * *
Како сазнајемо од Џулије Брајан-Вилсон, ауторке која предаје савремену уметност на Калифорнијском универзитету у Барклију, уметник Роберт Хоџ је одрастао у Трећем дистрикту у Хјустону и у свој крај се вратио после похађања уметничке школе у Њујорку и Атланти. Током прошле деценије постао је заступљенији на све бујнијој уметничкој сцени града делимично захваљујући све широј констелацији заједничких пројеката. Један од таквих пројеката је и сарадља са Филипом Пајлом Другим, са којим је направио групу Црни момци (Black Guys) као одговор на хјустонски састав Art Gays (Уметнички момци, чији су оснивачи Мајкл Галберт и Џек Месинг); у оквиру перформанса одржаног ове године Црни момци су изазвали на бокс-меч Уметничке момке. Осим о овом перформансу, у тексту „Представљамо Роберта Хоџа” биће речи и о другим радовима, попут Слобода (из 2008), Штити своје (из 2013), Ниједан човек није безбедан (из 2014) и тако даље.
Текст, преузет из априлског броја часописа Артфорум, превео је с енглеског Владимир Матес.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари