Хроника Трећег програма

На почетку емисије читамо осврт Бошка Милина на представу Мизантроп у режији Иве Милошевић, а потом осврт Дејана Петровића на филмове Грегоржа Јарошчука Кебаб и хороскоп и Ане Лили Амирпур Девојка се враћа кући сама, ноћу приказане на Међународном филмском фестивалу у Букурешту. Хронику завршавамо освртом Маје Ристић на књигу Дестинација као бренд - управљање репутацијом места коју су приредили Најџел Морган, Анет Причард и Роџер Прајд.

Нова поставка Молијеровог Мизантропа, у режији Иве Милошевић, имала је премијеру 18. децембра у Српском народном позоришту у Новом Саду. Ово драмско дело, које и после више векова одише универзалношћу, на чудесан начин обједињује хумор, интелигенцију, психологију и филозофију, пише Бошко Милин. Редитељка Ива Милошевић је у одличном сценографском решењу Горчина Стојановића и са костимима Марине Сремац ослободила глумачку екипу претпоставке да дворски салон из доба барока мора да буде китњаст преко сваке мере. Напротив, у вези са иманентном неприродношћу - постигнуто је, парадоксaлно, веома природно решење: артифицијелност стихова није захтевала да буде илустрована спољним сјајем, а ипак се, на основу онога што су изговарали глумци и глумице, осећало да је свет у којем се одиграва радња омеђен више него што је то и један други, управо начином на који се говори.

  *     *     *

Са једанаестог Међународног филмског фестивала у Букурешту, који је одржан од 20. до 26. априла, Дејан Петровић пише о филмовима Грегоржа Јарошчука Кебаб и хороскоп и Ане Лили Амирпур Девојка се враћа кући сама, ноћу приказаним у такмичарском програму овог фествала. Јарошчуково остварење је својеврсна друштвена сатира, кроз коју се на примеру двојице аутсајдера пародирају како коминистички тако и капиталистички друштвено-економски систем. С друге стране, филм младе британско-америчке редитељке Девојка се враћа кући сама, ноћу је свеојеврсна еклектична мешавина жанрова која се одликује у последње време веома модерном вампирском естетиком, уз црно-белу фотографију, умешно грађење атмосфере и серију неочекиваних филмских решења, што овај филм чини једним од најбољих момената овогодишњег букурештанског фестивала.   

  *     *     *

Књигу Дестинација као бренд - управљање репутацијом места, коју су приредили Најџел Морган, Анет Причард и Роџер Прајд, недавно је, у преводу с енглеског Мирјане Ивањи, објавила издавачка кућа Клио из Београда. Централна тема књиге су градови света: њихов имиџ у у политичкој и друштвеној јавности, симболика и репутација међу туристима, неговање традиције и отвореност према прихватању различитих нација, култура и језика. Како коментарише Маја Ристић, следећи Мамфордову тезу да модеран град није само место за смештај и обављање посла већ позорница у којој се одвија активан живот, аутори студије истичу да један град чине дружељубиво становништво, ужурбаност, провођење слободног времена на јавним просторима и тако даље. Осим тога аутори наглашавају да дестинације треба да се „оките" достигнућима уметности, а не лаке забаве, као и да сам туризам треба да подстиче радозналост, хуманост и лепе међуљудске односе.

Уредница емисије Тања Мијовић

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње