Хроника Трећег програма

Можете пратити осврт Драгане Мартиновић на перформанс Ине Кристел Јохансен „Гост”, изведен на 12. Београдском фестивалу игре. Дејан Петровић пише о филмовима Ане Лунгу „Аутопортрет једне савесне ћерке” и Џафара Панахија „Такси”, који су приказани на Међународном филмском фестивалу у Букурешту. Хронику завршавамо освртом Љиљане Ћинкул на изложбу Дагласа Копланда „Свуда значи било куда, значи било шта, значи све”.

Данас најпрепознатљивија норвешка плесна компанија, Zero Visibility Corp из Осла, на великој сцени Београдског драмског позоришта извела је целовечерњи перформанс под називом Гост, чији је творац Ина Кристел Јоханесен. Како коментарише Драгана Мартиновић, перформанс се одвија као смена контраста, од експлицитне физикалности и експресивности, када до изражаја долази телесна жилавост играча, до интимног, камерног и скоро контемплативног плеса; при томе, циљ перформанса није показати брзину и снагу, већ саосећајност и нутрину, те игра постаје уметничка форма у којој се инсистира на суптилним кореографским и плесним захтевима и на поштовању драмске традиције. Осим тога, представа Гост је и својеврсни Work in progress, дело које настаје сада и овде и које је подложно модификовању и развоју. Конструисана од импровизација са стилистичким приступом, представа прати ланчани процес у оквиру којег се генерише велика енерија у физичким покретима и дешава готово тектонско померање у унутрашњости бића. Зато се у представи прво уочавају технички квалитети да би, потом, на видело изашли душа и сензуалност, хуманост и алтруизам.

* * *

Једанаести Међународни филмски фестивал у Букурешту одржава се од 20. до 26. априла на четири локације овог румунског града. У претходној деценији овај фестивал се успешно позиционирао као један од два водећа филмска фестивала у Румунији (поред Клужа), и за то време угостио је имена светске кинематографије као што су Андреј Кончаловски, Данис Тановић, Никита Михалков, Рутхер Хауер, Емир Кустурица, док је ове године специјални гост био етаблирани италијански глумац старије генерације, добро познат генерацијама наших љубитеља филма – Франко Неро. За вечерашњу емисију Дејан Петровић пише о филму румунске редитељке Ане Лунгу Аутопортрет једне савесне ћерке премијерно приказаном на овом фестивалу, као и о остварењу Џафара Панахија Такси, овогодишњем берлинском победнику, који је изазвао можда и највећу пажњу букурештанске публике.

* * *

Центар за савремену уметност Краљевског музеја Онтарија и Музеј савремене канадске уметности организовали су прву велику изложбу Дагласа Копланда. Овај Канађанин из Ванкувера, код нас је познат пре свега као писац. Његов првенац Генерација икс из 1991. постао је култна књига и интернационални бестселер, а преведен је и на српски језик. Ван сваке сумње, ова студиозна музејска поставка представља интелигентног визуелног уметника који истражује и коментарише савремени живот, иницирајући значајна питања, попут оног „Шта људе чини људима?", пише Љиљана Ћинкул.

Уредница емисије Тања Мијовић.

 

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње