петак, 15. авг 2014, 21:40
Хроника Трећег програма
Можете слушати текст Косте Васиљковића „Идејно значењске алтернативе спектакла”, написан поводом изложбе под називом Вишемедијска уметност, као и осврт Дариа Гргића на роман Драга Хедла Доњодравска обала.
Изложба Вишемедијска уметност одржана је од 18. јуна до 6. јула у Уметничком павиљону „Цвијета Зузорић", у ауторској концепцији и селекцији Владана Радовановића. На овој изложби, која је била и ретроспективног карактера, приказани су радови уметника који су већином завршили постдипломске студије на групи за вишемедијске уметности Универзитета уметности у Београду под менторским вођством Владана Радовановића и Чедомира Васића.
Како коментарише Коста Васиљковић, изложбом Вишемедијска уметност показане су готово све принципијелне могућности самог појма у називу, а представљени радови могу се поделити у две групе: мању чине отворени интерактивни радови, чији су аутори Ненад Јевремовић, Катарина Капларски, Јелена Рубил, Марко Стојановић и Иван Предић; док другој, већој групи припадају детерминисана, фиксирана и интегрисана дeла Драгане Анђелић, Снежане Арнаутовић, Драгана Димчића, Маргарете Јелић, Светлане Јовановић, Предрага Миладиновића, Матеје Ристића, Константина Стефановића, Милана Тепавца Тарина, Владана Тодоровића и Јоване Цветковић.
* * *
Издавачка кућа Наклада Љевак из Загреба објавила је крајем прошле године роман Драга Хедла Доњодравска обала. Током последње две деценије овај хрватски новинар, сценриста, књижевни критичар и писац наметнуо се као бескомпромисни аутор бројних чланака за које је, осим новинарске верзирности и склоности ка истраживању, потребна и храброст, и то она дечачка храброст, онако како су храбри дечаци у дечјим књигама или филмовима, пише Дарио Гргић. У структуру романа Доњодравска обала складно су укомпоноване четири целине: у првом делу описано је срећно детињство дечака Даде који живи у сенци својих родитеља и баке; други део носи назив „Краљевић и просјак", као омаж истоимном класику Марка Твена, наслов трећег је позајмљен од Виктора Игоа - „Јадници", а четврто је „Самртно прољеће" по угледу на роман Лајоша Зилахија иза којег се крије прича о осиромашењу и раздвајању, што је у завршном поглављу Хедловог романа судбина дечака Даде и његове породице.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари