петак, 21. мар 2014, 22:00
Хроника Трећег програма
У овој емисији читамо осврт Дејанa Петровића на филмове приказане не 42. ФЕСТ-у, као и осврт Николе Шуице на књигу Мартина Дејвидсона "Савршени нациста".
Овогодишњи ФЕСТ, на којем је београдска публика имала прилику да види 75 премијера, одржан је од 28. фебруара до 9. марта, а Дејан Петровић за вечерашњу емисију пише о четири филма. Прво ће бити речи о остварењу Александра Пејна Небраска, номинованом за шест Оскара, у којем се преиспитују улога и положај оних који припадају најстаријој генерацији америчког друштва. Следи анализа филма Ерика Сколдбјерга Пионир о мрачним странама успона норвешке економије, а потом и руског научно-фантастичног спектакла катастрофе Антона Мергедичева Метро који се, осим по језику, призорима и музици, не разликује много од сличних америчких. На крају, Петровић коментарише и камерно остварење Павела Паликовског Ида, у којем су на деликатан и префињен начин описани трагедија и бол, али и смисао и нада младе монахиње и њене тетке, ватрене комунисткиње, у Пољској 50-их година 20. века.
* * *
Књигу Мартина Дејвидсона Савршени нациста (The Perfect Nazi) објавила је лондонска издавчка кућа Penguin Books 2011. године. Како нас обавештава Никола Шуица, аутор је уредник историјских програма Би-Би-Сија, а у књизи Савршени нациста бави се разоткривањем сопствених фамилијарних веза. Наиме, Мартин Дејвидсон је шкотско-немачког порекла, а његов деда по мајци је управо лик из поднаслова књиге, који гласи Разоткривање деде есесовца. Крећући се трагом фотографија и писама и присећајући се усмених приповедања, аутор схвата улогу коју је у дединој младости имао Адолф Ајхман - официр високог ранга у нацистичкој Немачкој који је био одговаоран за слање више стотина хиљада мађарских Јевреја у Аушвиц.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари