петак, 27. дец 2013, 21:50
Хроника Трећег програма
На почетку вечерашње емисије можете слушати осврт Долорес Станојевић на изложбу "Нас троје", на којој су своје радове представили Вук Љубисављевић, Сара Николић и Стефан Станковић Перић. Потом емитујемо осврт Николе Живановића на збирку песама Јелене Радовановић "Отворени преломи", као и осврт Радомира Путника на књигу Аните Панић "Краљ".
У галерији Установе културе „Пароброд" од 18. до 22. новембра била је отворена изложба троје уметника млађе генерације који су своје образовaње стекли на Факултету примењених уметности у Београду. Вук Љубисављевић је изложио своје цртеже, фигурине и асамблаже на којима су махом представљена митолошка бића и животиње састављене од механичких и биолошких форми. Сара Николић је инспирацију пронашла у лепоти и покрету коња, а њихове скулптуре је извајала користећи два по природи и начину обраде различита материјала - сирову глину и метал. Стефан Станковић Перић се представио скулптурама лишеним конкретне предмeтне асоцијације али са веома експресивном уметничком поруком, пише Долорес Станојевћ.
* * *
Књига поезије Јелене Радовановић Отворени преломи објављена је крајем прошле године у издању Народне библииотеке из Бора. Како примећује Никола Живановић, структура збирке је заснована на каталозима и контрастима, одакле потиче и наизглед поједностављен поступак. Песникиња се повремено користи и римом и понављањима, док се тропи користе у очекиваној мери, без икаквих претеривања нити ограничавања (понекад и непажљиво) тако да не представљају битну стилску карактеристику. Оно што је можда највећи квалитет песама у овој књизи јесте реализована метафора, а као пример се може узети песма Емигрант у којој се осећај усамљености емигранта буквално претвара у живот добровољног изопштеника у виду спуштања жалузина.
* * *
У издању Службеног гласника из Београда недавно је објављена књига Аните Панић Краљ. У овој монографији посвећеној Петру Краљу само је уводни текст написала Анита Панић, док су остали прилози заправо сведочанства колега, пријатеља и познaника легендарног глумца. Како коментарише Радомир Путник, може се поставити питање зашто је онда Анита Панић потписана као ауторка књиге, а одговор се налази на равни тумачења, односно херменеутике процеса глуме. Наиме, реч је о композицији књиге где распоред и редослед текстова различитих аутора, онако како их у књигу увршћује Анита Панић, постепено граде мозаик или фреску Краљеве глумачке уметности. Прецизним баратањем разноврсним исказима и оценама глумачке делатности Петра Краља, њиховим сучељавањем или довођењем у везу, ослањањем на поједине чиниоце глумчеве биографије, као и описима појединих Краљевих врхунских сценских остварења, Анита Панић саградила је целовиту књигу која итекако поседује ауторски печат.
Уредница емисије Тања Мијовић.
Коментари