Читај ми!

Употреба језика у политици

Светлана Слијепчевић Бјеливук, Јелена Радовић и Александар Бауцал

Како се обликује перцепција гласача, односно како приволети гласаче да се определе за одређене политичке опције "с обзиром да су намере и намене свих текстова у предизборним кампањама исте"-да убеде, питање је које у монографији "Рекламно-пропагандни жанр у српском политичком дискурсу" поставља ауторка Светлана Слијепчевић Бјеливук, а што носи крајњу актуелност у нашем времену. Можда је ово до сад и једина монографија која задире у срж проблема употребе језичких и стилских средстава које политичари користе да би дошли до циља и тиме остварили примат. Како се, дакле, постиже сугестивност и која су то језичка средства која се стављају у одређене политичке дискурсе? Осим тумача из језичке струке ваља у помоћ, ради лакшег разумевања, позвати и психологе и социологе и тему учинити интердисциплинарном.

Међутим, као актуелно поставља се и питање о политичком маркетингу, његовој улози и будућности. У ком смеру сада иде, разматрамо.

Гости ауторке и уреднице Мелихе Правдић су лингвиста Светлана Слијепчевић Бјеливук, научни сарадник Института за српски језик САНУ, социолог Јелена Радовић, маркетиншки стручњак и проф. на Одељењу за психологију Филозофског факултета у Београду Александар Бауцал.

 

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње