четвртак, 14.11.2024, 10:00 -> 13:32
Аутор: Миодраг Јакшић
Уметничке поруке са саверноамеричког континента
Милош Бјелица и Ђорђо Васић
Милош Бјелица је српски кларинетиста и музички педагог из Бостона, САД, где живи и ради од 2006. године. Докторант је на Музичкој академији у Бостону. Наступао је као солиста, камерни музичар и свирач у оркестру у многим градовима широм Европе и САД. Посвећен је томе да класичну, џез, светску и српску музику учини доступном широј публици, а Милош такође излази из концертних сала и свира на неконвенционалним местима као што су јавни паркови, станице метроа и велики градски тргови широм САД и Европе. Добитник је бројних награда на националним и међународним такмичењима. До одласка у САД, у Београду је дипломирао на Музичкој академији, био је професор у музичкој школи „Ватрослав Лисинки" и члан Квартета „Невски" са којим је пунио дворане и духовитим и забавним интерпретацијама и кореографијама класичних композиција привлачио млађу публику ка озбиљној музици, кроз повезивање позоришних мотива и шаљивих слика у извођењу.
Ђорђо Васић је српски писац, преводилац, германиста и веб дизајнер из Торонта, у Канади. Објавио је четири збирке кратких прича са мотивима емигрантског живота и четири књиге превода значајних немачких писаца (Кристоф Хајн, Франц Фриман, Криста Кожик и нобеловац Хајнрих Бел). Управо је потписао уговор о превођењу дела једног од најзначајнијих светских писаца, великог аустријског аутора Хермана Брока, на српски језик. Рођен је у Маглају (БИХ) да би 1991. године емигрирао у Франкфурт, а 1998. године се настанио у Торонту. Графички је уредник и дизајнер књига, за чије насловне странице користи уметничка дела српских сликара из дијаспоре, промовишући и на тај начин наше заграничне уметнике. Значајна његова референца је и рад на одржавању сајта велике корејске ауто компаније „Субару" где је агажован већ дуги низ година.
Уредник и водитељ: Миодраг Јакшић
Autor:
Група аутора
Последња седмична емисија из циклуса СВЕТСКА СЦЕНА И СУСЕДНЕ КУЛТУРЕ посвећена је нашој дијаспори и струјањима између ње и матичне културе у Србији. [ детаљније ]
Коментари