субота, 14.09.2024, 08:00 -> 10:15
Аутор: Горица Пилиповић
Арије које то нису
Данашњу емисију Кон анима испуниће оперске нумере које заправо представљају различите вокалне форме, специфично оперске или преузете из традиционалне музике тј. из свакодневног живота.
Такве нумере, попут серенаде или винске песме, на пример, нашле су своје место у опери једноставном логиком радње. Понекад су те нумере драмска одморишта, а понекад су вишезначне. Јер, ни тако невину и једноставну песму као што је серенада није мимоишао драматски развој опере који је, посебно у веризму, довео до тога да сваки, па и најмањи део опере буде у функцији драме. Серенада коју Арлекин пева својој Коломбини на сцени путујућег позоришта наговештава будућу драму, као што је и само то позориште заправо пресликани живот (како је то, на пример, приказано у опери Пајаци Руђера Леонкавала). Поред серенаде и њој сличне сичилијане, још једна традиционална италијанска песма ушла је у оперу – то је баркарола, песма венецијанских лађара - имамо њене одговарајуће примере у операма као што су Љубавни напитак Гаетана Доницетија или Хофманове приче Жака Офенбаха.
Уредница је Горица Пилиповић.
Коментари