Читај ми!

Аутомобил је слобода - Историја развоја аутомобилизма у Србији 1903‒2023

Гост: др Марко Миљковић

„Свако друштво призводи и употребљава аутомобиле према схватањима и стандардима на основу којих је и само устројено. Шведски ’волво’, аутомобилска марка позната по својим сигурносним системима, удобности и поузданости, на својеврстан начин представља оличење читаве Шведске као једне од земаља најразвијеније демократије и система социјалне заштите. С друге стране, најоштрије забране у употреби приватних аутомобила биле су спроведене у Албанији у време диктаторског режима Енвера Хоџе, када је грађанима било забрањено да поседују приватне аутомобиле, као и у време Ким Ил Сунга у Северној Кореји, у којој чак ни данас готово да нема аутомобила у приватном власништву. На сличан начин и други аутомобили причају причу о земљама у којима су настали ‒ ’ферари’ и ’ламборџини’ говоре о италијанском стилу и екстраваганцији, ’ауди’ и ’мерцедес’ о немачкој ефикасности, поузданости и прецизности, ’ролс-ројс’ о вредностима британског аристократског друштва, разни модели ’ситроена’ о француском шику и елеганцији, ’тојоте’ о јапанској технолошкој супериорности и напретку. Сви ови примери указују да је кроз аутомобил као својеврсну лупу могуће посматрати и анализирати правце и проблеме у процесу развоја одређеног друштва, као и тренутке великих прелома на путу тог развоја.”

Овако др Марко Миљковић пише у књизи „Аутомобил је слобода”. Разговор са аутором води Светлана Јајић.

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње