Читај ми!

Аутомобил је слобода - Историја развоја аутомобилизма у Србији 1903‒2023

Гост: др Марко Миљковић

„Свако друштво призводи и употребљава аутомобиле према схватањима и стандардима на основу којих је и само устројено. Шведски ’волво’, аутомобилска марка позната по својим сигурносним системима, удобности и поузданости, на својеврстан начин представља оличење читаве Шведске као једне од земаља најразвијеније демократије и система социјалне заштите. С друге стране, најоштрије забране у употреби приватних аутомобила биле су спроведене у Албанији у време диктаторског режима Енвера Хоџе, када је грађанима било забрањено да поседују приватне аутомобиле, као и у време Ким Ил Сунга у Северној Кореји, у којој чак ни данас готово да нема аутомобила у приватном власништву. На сличан начин и други аутомобили причају причу о земљама у којима су настали ‒ ’ферари’ и ’ламборџини’ говоре о италијанском стилу и екстраваганцији, ’ауди’ и ’мерцедес’ о немачкој ефикасности, поузданости и прецизности, ’ролс-ројс’ о вредностима британског аристократског друштва, разни модели ’ситроена’ о француском шику и елеганцији, ’тојоте’ о јапанској технолошкој супериорности и напретку. Сви ови примери указују да је кроз аутомобил као својеврсну лупу могуће посматрати и анализирати правце и проблеме у процесу развоја одређеног друштва, као и тренутке великих прелома на путу тог развоја.”

Овако др Марко Миљковић пише у књизи „Аутомобил је слобода”. Разговор са аутором води Светлана Јајић.

 

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару